• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052416308
  • خبرنگار : 50037

برگزاری نخستین جشنواره هلو و شلیل در شهر پالیز

برگزاری نخستین جشنواره هلو و شلیل در شهر پالیز

ایسنا/همدان شهردار پالیز از برگزاری نخستین جشنواره هلو و شلیل این شهر در مهرماه سال جاری خبر داد.

حمید اسدی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشترین تراکنش باغات هلو و شلیل شهرستان اسدآباد مربوط به شهر پالیز بوده و این شهر قطب مهم تولید هلو و شلیل شهرستان به شمار می‌رود با همکاری و پیگیری شورای اسلامی و شهرداری شهر پالیز نخستین جشنواره هلو و شلیل شهر پالیز در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد که این امر از نقش موثری در جذب گردشگر در این منطقه برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد بالای ماشین سنگین تریلر و وجود سطح زیاد باغات هلو و شلیل دو ظرفیت مهم برای این شهر نو پا بوده که موجب آن شده این شهر بیکار نداشته باشد.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر پالیز در سال 1400 با ادغام دو روستای جنت‌آباد و مزرعه بید تبدیل به شهر شد، افزود: این شهر به عنوان دروازه ورودی استان همدان از سمت غرب کشور واقع در بزرگراه مسیر عتبات عالیات و کربلا دارای 4200 نفر جمعیت بوده که وجود چنین ظرفیت‌هایی توجه هر چه ویژه‌تر مسئولین به این شهر را می‌طلبد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از گام‌های بسیار خوبی که از بدو تاسیس شهر پالیز برای این شهر انجام شد، بازنگری نقشه طرح هادی شهری پالیز بود که با پیگیری شورای شهر و شهرداری ظرف مدت یک سال به نتیجه رسید و نقشه طرح هادی پالیز سال گذشته ابلاغ و این شهر در این طرح از 100 به 200 هکتار ارتقاء پیدا کرد.

اسدی بودجه امسال شهرداری پالیز را 19 میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان بودجه امسال شهر پالیز تاکنون 50 درصد این بودجه تخصیص داشته است.

وی گفت: بودجه این شهر در سال 1401 نیز افزون بر 10 میلیارد تومان با تخصیص 14 میلیارد تومان و بودجه سال 1400 آن سه میلیارد تومان با تخصیص چهار میلیارد تومان بوده است.

اسدی یکی از مهمترین مشکلات این شهرداری را استیجاری بودن ساختمان شهرداری دانست و یاد آور شد: ساختمان شهرداری پالیز مدرسه‌ای مخروبه و بلااستفاده متعلق به آموزش و پرورش بود که با تاسیس شهرداری پالیز با اجاره این مکان نسبت به بازسازی و مرمت آن برای استفاده شهرداری اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه با جدیت پیگیر تملک این ساختمان از آموزش و پرورش برای شهرداری پالیز هستیم، تصریح کرد: متأسفانه آموزش و پرورش در رابطه با تملک این مکان با شهرداری پالیز موافقت نکرده و همکاری ندارد که در همین رابطه از مسئولین درخواست داریم ما را در این امر مهم حمایت‌کرده و با کدخدامنشی این مشکل شهرداری را که یکی از مطالبات مهم شهروندان پالیز و شهرداری و شورای اسلامی این شهر به شمار می رود مرتفع کنند چرا که در حال حاضر به علت استیجاری بودن این مکان 3000 متر مربعی برای هر گونه هزینه کردن و یا پروژه‌های عمرانی از جمله ساخت‌ و احداث آتش نشانی شهرداری با مشکل مواجه هستیم.

اسدی سرانه فضای سبز شهر پالیز را هفت متر مربع برشمرد و خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته شهرداری شهر پالیز با شهر شدن این شهر نوپا بیش از 20 هزار متر مربع جدول‌گذاری و 20 هزار متر مربع زیرسازی معابر، 30 هزار متر مربع آسفالت‌ریزی معابر در این شهر انجام داده است.

وی با بیان اینکه این شهرداری سه برنامه را جز برنامه‌های مطالعاتی خود قرار داده است، یاد آور شد: نقشه طرح هادی شهری یکی از جمله این برنامه‌ها بود که انجام و به نتیجه رسید و این طرح سال گذشته ابلاغ شد.

اسدی افزود: مطالعات روان آب‌های سطحی شهری و مطالعات جمع‌آوری فاضلاب شهری از دیگر برنامه‌های مطالعاتی این شهرداری است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهروندان پالیزی در پرداخت عوارض شهرداری استقبال خوبی دارند، یادآور شد: در سه سال گذشته 500 پرونده عوارض نوسازی در شهرداری این شهر تشکیل شده است.

اسدی ساماندهی رودخانه فصلی محله جنت‌آباد این شهر را یکی از جمله برنامه‌های خود دانست، تصریح کرد: این پروژه نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار بوده که در همین رابطه تصمیم داریم این طرح را به صورت فاز به فاز به انجام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد ماشین‌آلات این شهرداری، تصریح کرد: شهرداری پالیز در بدو تاسیس تنها دارای دو دستگاه ماشین‌آلات بود که با پیگیری‌های انجام شده، در سه سال گذشته این تعداد از ماشین‌آلات شهرداری پالیز به 10 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شهر تنها دارای یک پارک کودک است، گفت: برای احداث دومین پارک کودک این شهر به دنبال زمین مناسب در سطح شهر و در مکان مناسب هستیم که با جانمایی آن به طور قطع احداث پارک دوم شهر نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha