• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052416307
  • منبع : نمایندگی مازندران

قلع و قمع ۳۴ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در چهار شهر مازندران

قلع و قمع ۳۴ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در چهار شهر مازندران

ایسنا/مازندران طی روزهای گذشته قلع و قمع ۳۴ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در چهار شهر مازندران انجام شد که شامل ۲۴ فقره در بابل، ۶ مورد در سوادکوه، ۳ فقره در بهشهر و یک مورد در جویبار بوده است.

غلامرضا قنبری از قلع و قمع سه فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر ادامه داد: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، سه فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع ۶ هزار و ۸۵ مترمربع زمین کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، قنبری تصریح کرد: قلع و قمع آثار تغییر کاربری غیرمجاز بصورت تفکیک اراضی زراعی، دیوارکشی، فنس کشی، شن ریزی، پی کنی و احداث فوندانسیون و دیوارچینی جهت احداث بنا بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها با هماهنگی دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال این شهرستان اجرا شد.

۲۴فقره تغییر کاربری غیر مجاز در بابل قلع و قمع شد

محسن آهنگری از قلع و قمع ۲۴ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بابل خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی باغی ۲۴ مورد احکام قضایی تغییر کاربری غیر مجاز به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، پلیس پیشگیری، یگان حفاظت، حراست امور اراضی و اکیپ صیانت از بستر تولید جهاد کشاورزی شهرستان بابل در حوزه مرکز جهاد کشاورزی بیشه شمالی این شهرستان اجرا شد.

 آهنگری با اشاره به اینکه حفظ کاربری بستر تولید خط قرمز جهاد کشاورزی این شهرستان است، تصریح کرد: هر گونه تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی زراعی، باغی جرم بوده و ضمن قلع و قمع تغییر کاربری، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی با بیان اینکه گشتهای جهاد کشاورزی در حوزه  امور اراضی شبانه روزی فعال است از شهروندان و روستائیان درخواست کرد هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی باغی، اعم از تفکیک، دیوارکشی، خاکبرداری، خاک ریزی، احداث بنا وغیره را به مأمورین و مراکز خدمات جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

قلع و قمع ۶ تغییر کاربری غیرمجاز در سوادکوه

محمد علی سلیمانی از قلع و قمع ۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سوادکوه خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با هماهنگی انجام شده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دادستانی، ۶ مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز در منطقه فلورد و انارم این شهرستان قلع و قمع و ۱۵ هزار متر مربع از اراضی زراعی این منطقه به حالت قبل و چرخه تولید بازگشت.

وی با تاکید بر برخورد شدید قانونی با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در منطقه،  تصریح کرد: مالکین اراضی کشاورزی قبل از هر گونه اقدام برای تغییر کاربری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، برای کسب اطلاعات بیشتر به امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

سلیمانی با هشدار به متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی گفت: جهادکشاورزی از طریق گشت های یگان حفاظت اراضی، گزارش‌های تلفنی و سامانه ۱۳۱ با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز با کمک و همراهی مراجع قضایی به شدت برخورد خواهد کرد.

قلع و قمع شهرک پنج هکتاری در جویبار

عبدالله رحیمی از قلع قلع و قمع شهرک پنج هکتاری در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یک شهرک پنج هکتاری در قالب ۲۱ فقره پرونده با حضور و همکاری دادستان شهرستان، فرمانداری، نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری کوهیخیل و همکاران ستادی این مدیریت در بخش لاریم این شهرستان قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار تصریح کرد: به منظور حفظ اراضی کشاورزی، طرح تفکیک، دیوار کشی، جاده سازی و شن ریزی در این اراضی به طور کامل قلع و قمع و پنج هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

رحیمی گفت: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

قابل ذکر است، رئیس کل دادگستری مازندران امروز در بازدید از ساخت و ساز صورت گرفته شهرستان تنکابن اظهار کرد: مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی به تکالیف خود در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کنند.

عباس پوریانی بر لزوم برخورد قانونی روسای دادگستری و دادستان ها با متخلفین در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید و تصریح کرد: می طلبد مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی به وظیفه و تکالیف خود در این خصوص به شکل مطلوب عمل کرده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

این مسئول تاکید کرد: متولیان تعیین بافت شهری و روستایی نیز با برنامه ریزی صحیح و مراجعه به محل مورد نظر و انجام کارشناسی دقیق، نسبت به تعیین صحیح محدوده طرح هادی اقدام کنند تا از بروز مشکلات بعدی و ایجاد زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۲

نوشهر خیرودکنار.اراضیه.کشاورریرو.ویلا.درست.کردن.رسیدگی.کنیذ

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۰

در استان مازندران، شهرستان میاندرود، روبروی پلیس راه ساری یه تپه بزرگ قرار دارد که دارند اونجا ویلاسازی میکنند. کجا هستند کارشناسان شما که جلوی این کار را بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟