• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416281
  • خبرنگار : 71496

نماینده فلسطین: هر بار که برای توقف جنگ فشار می‌آوریم اسرائیل مرتکب کشتار می‌شود

نماینده فلسطین: هر بار که برای توقف جنگ فشار می‌آوریم اسرائیل مرتکب کشتار می‌شود

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد: هر بار که جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس در غزه فشار می‌آورد، اسرائیل با ارتکاب کشتاری در غزه پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در سخنرانی که در نشست شورای امنیت برای بررسی وضعیت موجود در خاورمیانه داشت، اظهار کرد: این تصادفی نیست که هر بار جهان برای برقراری آتش‌بس فشار می‌آورد، اسرائیل با کشتاری پاسخ می‌دهد مانند آنچه در مدرسه (التابعین) رخ داد، آن (اسرائیل) پلیدتر از قبل این پیام را می‌دهد که هرگز دست برنخواهد داشت.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، ریاض منصور گفت: در حالی که ما از توافق بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس فوری استقبال می‌کنیم، روشن است که اسرائیل از حق وتو برای مقابله با این چشم‌انداز استفاده می‌کند، این روند باید متوقف شود و اسرائیل نمی‌تواند روند به چالش کشیدن جهان را ادامه دهد.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در ادامه از تلاش‌های الجزایر به ویژه در شورای امنیت برای محکوم کردن رژیم اشغالگر به دلیل جنایاتش در حق ملت فلسطین و تلاش برای متوقف کردن جنگ علیه نوار غزه تقدیر کرد.

رسانه‌های الجزایری به نقل از این مسؤول فلسطینی در شورای امنیت نوشتند: «از تلاش‌های برادرانه الجزایر در شورای امنیت بسیار تقدیر می‌کنیم، ما با هم در محافل بین‌المللی برای مساله فلسطین و متوقف کردن جنگ جنایتکارانه صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه کار می‌کنیم.»

همچنین این رسانه‌ها به نقل از ریاض منصور گزارش دادند: «با کشور برادر الجزایر از طریق آقای عمار بن جامع، نماینده دائم آن در سازمان ملل در راستای این هدف هماهنگی و همکاری می‌کنیم.»

الجزایر پیشتر خواستار شده بود نشستی فوق‌العاده و علنی در شورای امنیت برای بررسی کشتاری که رژیم اشغالگر در بمباران مدرسه التابعین مرتکب شد، برگزار شود.

رژیم اشغالگر صهیونیستی روز شنبه با چند موشک مدرسه التابعین واقع در محله الدرج شهر غزه را که در آن آوارگان فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند، هدف قرار داد که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل گفت: کشتار هولناکی که در محله الدرج انجام شد و دیگر کشتارها در نوار غزه بدون کمک‌های مالی و نظامی سخاوتمندانه به طرف متجاوز اسرائیلی انجام نمی‌شد.

بن جامع همچنین تاکید کرد: بررسی علل عمیق مساله فلسطین همانند پایان دادن به اشغالگری نامشروع اراضی فلسطینی مسؤولیت اصلی این نهاد اجرایی سازمان ملل (شورای امنیت) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha