• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052416278
  • خبرنگار : 50163

نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر حل مشکلات سرمایه‌گذاران در بورس خواهیم بود

پیگیر حل مشکلات سرمایه‌گذاران در بورس خواهیم بود

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز دو نرخی سبب ایجاد رانت و تبعات بعدی آن می‌شود.

منصور علیمردانی امروز (چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه) در اولین نشست تخصصی تولیدکنندگان و صنعت‌گران شهرستان ابهر، با بیان اینکه قطعی برق باعث ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است، اظهار کرد: در مورد ماده ۲۵ تولیدکنندگانی که متضرر شده‌اند، می‌توانند شکایتی برای طرح در کمیسیون اصل ۹۰ تنظیم کنند زیرا طبق قانون خسارت وارده باید جبران شود که پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به طور واضح قانون بهبود مستمر  کسب‌وکار اشاره کرده است به جز در شرایط اضطراری همچون جنگ، قطعی برق در بخش‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده مواد غذایی و کالاهای ضروری، به عنوان آخرین راهکار مدنظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: اگر قطعی برق در شرایط مزبور اتفاق بیفتد باید محل تامین خسارت نیز پیش‌بینی شود.

علیمردانی با توضیح اینکه بخشی از هزینه‌های شرکت مربوط به بخش نیروی انسانی است، افزود: برای کمبود نیروی کار پیشنهادی که داریم این است برای واردات تجهیزات و دستگاه‌ها سخت‌گیری نکرده و مالیات بر واردات و گمرگ را کاهش دهند تا تولیدکنندگان و صنعت‌گران بتوانند حقوق نیروی کار را به راحتی افزایش دهند که این موضوع در جذب نیروی کار موثر است.

نماینده شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای ارز نیمایی دولت قول داده یکسان‌سازی نرخ ارز را انجام دهد، گفت: دو نرخی بودن نرخ ارز که برخی طرفدار آن هستند  سبب ایجاد رانت و تبعات بعدی مربوط به آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر حل مشکلات سرمایه‌گذاران در بورس خواهیم بود، گفت: امیدواریم با عوض شدن تیم اقتصادی دولت تیم ناظر بورس نیز طوری تغییر کند که بیشترین منفعت آن به مردم برسد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پیگیری مشکل مربوط به تهاتر ارز شرکت‌هایی که صادرات و واردات دارند، ادامه داد: مشکل تامین مواد اولیه شرکت‌ها نیز از موضوعاتی است که با جدیت برای حل آن تلاش خواهیم کرد.

او با یادآوری اینکه طی رایزنی انجام شده با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار است این ستاد به همراه ستاد استانی در ابهر مستقر شود، گفت: از تولیدکنندگانی که واحد آنها دارای مشکل است دعوت می‌شود در این ستاد حضور یابند؛ همچنین اگر شرکتی احساس می‌کند نیاز به بازدید دارد، کمیسیون صنایع یا معاون‌های وزیر را برای بررسی مشکلات و بازدید دعوت می‌کنیم.

علیمردانی با توضیح اینکه استقرار اتاق بازرگانی در هر سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و سلطانیه و استقرار گمرک در ابهر و در نزدیک شهرک‌های صنعتی از اقداماتی است که انجام می‌شود، گفت: تحقق این موضوع کمک می‌کند تولیدکنندگان مجبور نباشند به شهرهای همجوار برای صادرات رجوع کنند که همین امر به نوبه خود بخشی از مالیات صادراتی را نیز را تامین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha