• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416276
  • خبرنگار : 71610

سازمان همکاری اسلامی: شورای امنیت جلوی تخلفات اسرائیل را بگیرد

سازمان همکاری اسلامی: شورای امنیت جلوی تخلفات اسرائیل را بگیرد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن یورش صهیونیست‌ها به سرکردگی وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم به مسجد الاقصی، خواستار ورود شورای امنیت به این تخلفات با هدف توقف آنها شد.

به گزارش ایسنا، سازمان همکاری اسلامی یورش «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی رژیم صهیونیستی و صدها شهرک‌نشین افراطی به مسجد الاقصی و هتک حرمت صحن‌های آن و ممانعت از رسیدن نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس را به شدت محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری واس، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد این اقدام تحریکی علیه احساسات مسلمانان در سراسر جهان و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل تلقی می‌شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما نسبت به خطر تداوم سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل با هدف تغییر هویت عربی و اسلامی شهر قدس اشغالی هشدار می‌دهیم. اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، هیچ حاکمیتی بر شهر اشغالی قدس و مقدسات آن شامل مسجد مبارک الاقصی و حرم شریف ندارد و این مکان عبادتگاه خالص برای مسلمانان است.

این سازمان همچنین از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به این تخلفات جدی و مکرر و آزادی عبادت به عهده بگیرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین در این بیانیه بر ضرورت توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارائه حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تاکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه به همراه شهرک‌نشینان به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شد و با آن‌ها به آوازخوانی در این مکان مقدس پرداخت. ورود غیرقانونی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه دیگر مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی واکنش‌های و محکومیت گسترده‌ای در پی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha