• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052416259
  • خبرنگار : 30058

رئیس جهاد دانشگاهی استان خبر داد:

اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی

اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی خبر داد.

حسام رسولی ۲۴ مرداد با حضور در خبرگزاری ایسنا ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل در راستای شعار سال اعلامی توسط مقام معظم رهبری مبنی جهش تولید با مشارکت مردم فعال است، گفت: خوشبختانه امسال در زنجیره کارآفرینی توانسته است تا حلقه‌های مختلف را تکمیل کند و فرصت جدیدی ایجاد شده تا جهاد دانشگاهی جزو ۱۴ دستگاه اجرایی قرار گیرد که تسهیلات اشتغالزایی اعطا کند.

وی افزود: امسال وزارت امور اقتصاد و دارایی بر اساس بند ب تبصره ۲ قانون بودجه برای یک سری از دستگاه‌های اجرایی این امکان را فراهم کرده که برای دریافت تسهیلات معرفی نمایند و جهاد دانشگاهی نیز جزو این دستگاه‌ها قرار گرفته است.

رسولی تصریح کرد: خوشبختانه در جهاد دانشگاهی به دلیل اینکه معاونت آموزش و کارآفرینی وجود دارد، در راستای مهارت‌آموزی و تیم‌سازی برای اشتغالزایی و کارآفرینی زیرساخت‌های نرم‌افزاری فراهم است و در سالیان گذشته طرح‌های موفق مختلف در این زمینه اجرا شده است و دوره‌های مهارت‌آموزی که در جهاد دانشگاهی فعال است که در این خصوص سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر توسط جهاد دانشگاهی آموزش دیده‌اند و در طرح سربازماهر بیش از ۱۳ هزار سرباز آموزش دیده‌اند، زنجیره کارآفرینی را امسال تکمیل کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌های عزیز از سراسر استان می‌توانند در راستای خوداشتغالی، کسب‌وکارهای خرد و خانگی و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۴۰ میلیارد ریال می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند تا پس از ارزیابی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه وام‌های خوداشتغالی تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بالاتر از آن وام‌های کارآفرینی است، افزود: در عین حال اولویت برای ما طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان است و مشتاقیم از آنها حمایت کنیم. در مرحله بعد همه افرادی که می‌خواهند اشتغال و کسب‌وکار ایجاد نمایند یا کسب‌وکار خود را توسعه دهند، ‌می‌توانند مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رسولی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی در ۳ مرحله نسبت به ایجاد ساختار اقدام شده تا کمک کنیم به افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار ایجاد کنند یا کسب‌وکار خود را توسعه دهند. ابتدا مرحله پذیرش، مشاوره و آموزش است تا طرح‌ها و ایده‌ها ارائه شود تا در پرورش ایده و آماده‌سازی طرح کسب‌وکار، طرح توجیهی، طرح تجاری و طراحی مدل کسب‌وکار کمک کنیم. سپس در مرحله اخذ تسهیلات و امور اداری آن کمک می‌کنیم و نهایتا در مرحله سوم پس از تخصیص تسهیلات در اجرای پروژه‌ها با ارائه مشاوره‌ها می‌توانیم در خدمت هم‌استانی‌های عزیز باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه در این خصوص ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است، گفت: جهاد دانشگاهی در این زنجیره نقش ارزیاب طرح و معرفی‌کننده برای اخذ تسهیلات و توانمندسازی صاحبان ایده را دارد.

وی با اشاره به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی مثل طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده کننده از بودجه‌های تبصره ۲ فرصت مناسب برای تکمیل زیست بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد. چرا که فرد می‌تواند با کسب توانمندی‌های لازم در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب و کار قرار گرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شود.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل واقع در شهرک کارشناسان، میدان شفا، ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha