• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052416243
  • منبع : نمایندگی خوزستان

تقویم ‌فرهنگی‌ شهرداری آبادان تدوین شد

تقویم ‌فرهنگی‌ شهرداری آبادان تدوین شد

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی شهردار آبادان از تدوین تقویم فرهنگی شهرداری این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرهای ایران نهاد شهرداری‌ است افزود: با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد این نهاد همواره به عنوان ضامن موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی هنری شناخته شده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، شهرداری آبادان توجه ویژه‌ای به تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری شهر و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زمان‌های مختلف داشته است.

او با بیان این‌که موضوعات فرهنگی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی باعث ایجاد سرزندگی، نشاط و پویایی شهر و شهروندان شده و کمک شایانی به رونق اقتصادی و گردشگری خواهد  کرد.

امیری تاکید کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی منظم و بسترسازی دقیق است.

معاون شهردار آبادان با اشاره به تهیه و تدوین تقویم فرهنگی شهرداری آبادان برای اولین بار بیان کرد: تدوین تقویم فرهنگی شهرداری در راستای تقویت بیشتر هویت فرهنگی آبادان بوده و با در نظر گرفتن شاخصه‌های هدف، تهیه و تنظیم گردیده است.

وی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این گاه‌شمار برای هر فصل یک چشم‌انداز تدوین شده که با در نظر گرفتن آن برنامه‌های مختلف با رویکردهای اجتماعی، حقوق شهروندی و… در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی، ملی، رویدادهای بومی و… اجرایی می‌شود.

امیری ادامه داد: این تقویم نقش رهبری و هدایت برنامه‌های فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری را خواهد داشت و جهت‌دهی آن به سمت موضوعات عمومی شهر و فرهنگ شهر بازمی‌گردد به گونه‌ای که خدمات فرهنگی و هنری شهرداری محدود به یک جغرافیای خاص نباشد.

معاون شهردار آبادان با بیان این‌که پرداختن به مباحث فرهنگی زمینه ساز ایجاد نشاط شهروندی است تصریح کرد: در حوزه‌ مدیریت فرهنگی باید همه ذایقه‌ها را سنجیده و برای همه شهروندان برنامه‌ریزی کرد.

امیری افزود: این تقویم فرهنگی می‌تواند برنامه‌ریزی‌ها را به سمت و سویی هدایت کند که محتوای سالمی برای همه سلیقه‌ها تهیه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha