• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052416237
  • خبرنگار : 30147

رئیس مجتمع آموزش عالی:

در حق مجتمع آموزش عالی گناباد اجحاف شده است

در حق مجتمع آموزش عالی گناباد اجحاف شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: در حق مجتمع آموزش عالی گناباد برای ارتقا به دانشگاه اجحاف شده است.

یاسر اسماعیلیان شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و پیگیری ارتقاء مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه در حال انجام است، تصریح کرد: این مجتمع از مراکز آموزش عالی دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در سال ۱۳۹۰ با جذب دانشجو رسماً شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: مجتمع آموزش عالی گناباد در حال حاضر دارای دانشکده‌های علوم فنی مهندسی و علوم و فنون نیاز محور است و تلاش شده تا زیرساخت لازم برای ارتقا به دانشگاه را فراهم کنیم.

 وی با اشاره به اینکه مجتمع آموزش عالی گناباد با رشته‌های تحصیلی مختلف در حوزه فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و کشاورزی یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در سطح منطقه است، اظهار کرد: این مجتمع با توجه به نیاز و پتانسیل منطقه دارای دو مرکز پژوهشی و فناوری در زمینه‌های آب، قنات و همچنین معدن و صنایع معدنی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد اظهار کرد: پردیس جدید دانشگاه با ۵۰ هکتار عرصه تحت تملک و ۲۵ هزار مترمربع زیربنا در قالب ۱۲ پروژه عمرانی شاخص، اعم از دانشکده علوم، مجموعه ورزشی چند منظوره، زمین چمن مصنوعی، آزمایشگاه مرکزی، خوابگاه دختران، مسجد و مجتمع فرهنگی جزو پروژه‌های مطرح استان بوده و زیرساخت‌های مهم رفاهی به خصوص خوابگاه‌های برادران و خواهران با مشارکت نهادهای دولتی، خیرین و سرمایه‌گذاران برای دانشجویان تأمین شده است.

اسماعیلیان با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های مختلف عمرانی در پردیس دانشگاه در حال اجرا بوده و پروژه‌های جدیدی نیز در حال برنامه‌ریزی و جذب اعتبار است، گفت: میزان ۴۳ درصد اعتبار عمرانی مجتمع آموزش عالی گناباد از مجموع ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و توسعه‌ای این مجتمع مصوبه سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ بوده که به این مرکز تخصیص یافت.

وی با اشاره به پیگیری‌های مسئولان برای جذب کامل این اعتبارات مصوب شده گفت: با جذب کامل اعتبارات فوق روند اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی این مجتمع سرعت خواهد گرفت.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد افزود: مجموعه آزمایشگاهی با زیربنای ۳۴۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در حال تکمیل شدن بوده که تکمیل سیستم موتورخانه‌ای آن به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مجتمع آموزش عالی گناباد تخصیص بودجه ۱۰۰ درصد نداشته است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تخصیص بودجه این مجتمع ۱۰۹ درصد بوده است.

اسماعیلیان با اشاره به گرند پژوهشی و تشویقی در این مجتمع گفت:‌ از مهمترین وجه تمایز این مرکز نرخ بالای قراردادهای ارتباط با صنعت و برگزاری دوره‌های مهارتی و توانمندسازی دانشجویان بر اساس نقشه رشد گروه‌های آموزشی و انجمن‌های علمی است.

وی ادامه داد: در راستای تقویت همکاری‌های علمی_پژوهشی بین‌المللی، هم‌افزایی در تبادل تجربه‌های علمی و همچنین شبکه‌سازی سرآمدان و دانشمندان جهان اسلام و منطقه، تفاهم‌نامه همکاری بین مجتمع آموزش عالی گناباد و دانشگاه تنکو عبدالرحمن مالزی (TAR UMT) امضا شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد محورهای این همکاری را تعهدات دو جانبه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی با اشاره به بهره‌مندی این مجتمع از اعضای هیات علمی جوان و نخبه گفت: مرکز آموزش عالی گناباد دارای نرخ بالای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و به خصوص دانشگاه‌های سطح اول و دوم کشور است به طوری که بیشترین جذب هیأت علمی را در سال ۱۴۰۲ در بین مراکز آموزش عالی منطقه داشته و هم‌اکنون بیش از ۶۱ نفر هیأت علمی دارد که به‌زودی به ۷۵ نفر خواهند رسید.

وی افزود: تعداد ۲۸ نفر دانشجوی مجتمع آموزش عالی گناباد از آغاز سال تحصیلی جدید در کنار تحصیل به صورت بورسیه در واحدهای تولیدی این شهرستان مشغول به کار خواهند شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد تشریح کرد: ۱۲ طرح مطالعاتی با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بین این مجتمع با بخش‌های مختلف از جمله واحدهای تولیدی شهرستان‌های گناباد، ‌بیرجند، سیرجان و بجنورد منعقد شده و تاکنون با پنج شرکت تولیدی گناباد برای بورسیه دانشجویان این مجتمع قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه جذب و ماندگاری دانشجو مد نظر است، افزود: با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه برای اولین بار موضوع توسعه برنامه پنج‌ساله راهبردی در ۲۶۰ صفحه و با مضامین جامعه محوری و دستیابی به اهداف دانشگاه نسل چهارم تصویب و در آینده نزدیک نمایندگی مرکز رشد فناوری گناباد و تعدادی شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجتمع آموزش عالی راه‌اندازی می‌شود که ابزار و اهرم توسعه دانشگاه خواهد بود.

ریاست مجتمع آموزش عالی گناباد مهمترین محورهای توسعه را سند جامع مجتمع آموزش عالی دانست و گفت: کارگروه‌های مختلفی تاکنون در دانشگاه شکل گرفته که کارگروه جذب و ماندگاری دانشجو از این موارد است.

وی با بیان اینکه ۶۱۴ نفر دانشجوی این مجتمع از سال ۱۳۹۶ تاکنون در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقاط مختلف خراسان رضوی و کشور پذیرفته و مشغول به تحصیل شده‌اند، گفت: راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد مجتمع آموزش عالی گناباد در قالب طرح توجیهی تهیه و تدوین و به وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

مجتمع آموزش عالی گناباد هم اکنون با ۶۱ عضو هیات علمی و افزون بر ۲۰۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته‌های تحصیلی مختلف در حوزه‌های فنی و مهندسی،‌علوم انسانی و علوم پایه آن مشغول به تدریس و تحصیل هستند.

گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha