• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052416153
  • خبرنگار : 71154

/خبر به‌روزرسانی‌ شد/

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

ایلام- تونل کبیرکوه برای تسهیل در تردد زوار ژبه صورت موقت زیر بار ترافیک رفته است

‌استاندار ایلام گفت: تونل کبیرکوه با رعایت الزامات ایمنی، برای تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی به صورت موقت زیر بار ترافیک رفته است. این تونل با توجه به کاهش میزان مسافت بین شهرهای آبدانان و دره‌شهر و قرار گرفتن در مسیر تردد زوار نقش مهمی در تسهیل تردد زوار دارد.

‌«حسن بهرام‌نیا» امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در جریان بازدید از تونل کبیرکوه (مسیر آبدانان - دره‌شهر) با بیان این‌که این پروژه بزرگ در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، یادآور شد: در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای استفاده از این تونل، نواقص آن در اسرع وقت برطرف می‌شود و هم اکنون با رعایت الزامات ایمنی، برای تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی به صورت موقت زیر بار ترافیک رفته است.

 بهرام‌نیا با بیان این‌که تکمیل کل پروژه ۲۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد، اظهار کرد: نقش دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی در گشایش اعتبارات ویژه تونل کبیرکوه(بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال) و تکمیل آن برای استفاده مردم شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر و سایر نقاط کشور بسیار ارزنده است.

ایلام- ۵۷۶ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کردند

‌فرماندار مهران گفت: با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون ۵۷۶ هزار و ۱۶۶ زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده‌اند. 

‌علی‌عباس شفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر از زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند.

خوزستان- بیش از ۲۷۹ هزار زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان تردد کردند

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۲۷۹ هزار و ۲۵۷ زائر از ابتدای ماه صفر تا روز ۲۲ مردادماه از پایانه‌های مرزی استان تردد داشتند.

محمد جولانژاد در گفت‌ و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی چذابه از ۱۶ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۰۳ نفر از پایانه مرزی چذابه وارد شده و ۳۳ هزار و ۴۴۱ زائر ایرانی از این پایانه خارج شدند.

فارس- فعالیت ۱۱۳ موکب از فارس در ایام اربعین حسینی

‌رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از فعالیت ۱۱۳ موکب از این استان طی ایام اربعین حسینی خبر داد.

اسکندر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: با آغاز ایام اربعین حسینی، مواکب اربعینی خدمت‌رسانی خود را به زائران حسینی آغاز کرده‌اند.

‌قاسمی تصریح کرد: مواکب استان فارس در مرز شلمچه، نجف، مسیر پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا، کربلا، کاظمین، سامرا و بلد برپا شده‌اند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام- حضور بانوان در کنگره اربعین ۴۰ درصد افزایش داشته است‌

‌مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام از افزایش ۴۰ درصدی میزان تردد بانوان در پیاده‌روی اربعین در سال گذشته خبر داد.

«صفورا جستجو» امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳، در نشست هماهنگی برنامه‌ریزی مشارکت بانوان در کنگره بزرگ اربعین اظهار کرد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی میزان تردد بانوان در پیاده روی اربعین در سال گذشته، نیاز است که در حوزه مسائل فرهنگی، زیست عفیفانه و امور تربیتی نیز اقدامات اثرگذاری انجام شود.

زنجان- اختصاص ۱۳۰ دستگاه انواع ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائرین اربعین در زنجان

‌ معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: حدود ۱۳۰ دستگاه انواع ناوگان پیش‌بینی شده است که در این ایام مسئولیت جابه‌جایی زائران را به عهده خواهند داشت.

غلامرضا کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جابه‌جایی زوار اربعین حسینی در دستور این اداره‌کل قرار دارد که در همین راستا و طبق وظایفی که برای این اداره‌کل تعریف شده، تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها است که به صورت جدی در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان قرار دارد.

خوزستان- آغاز اجرای ‌پویش «چشم به راهیم» اربعین در خوزستان

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آغاز پویش «چشم به راهیم» اربعین حسینی(ع) با نام راه نجات در استان خبر داد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پویش «چشم به راهیم» با نام راه نجات و با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائرین اربعین حسینی و ترغیب به استراحت و پرهیز از رانندگی در شب، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین برگزار می شود.

وی افزود: این پویش در پایانه مرزی چذابه و مجتمع خدماتی رفاهی فاطمیه واقع در کیلومتر ۳ محور آبادان - سربندر از ۲۲ مرداد به مدت ۱۵ شب اجرا می‌شود.

ایلام- اعزام روزانه ۳۰ نفر از اصحاب رسانه استان ایلام به مرز مهران

‌معاون فرهنگی و رسانه‌ای اراده‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: روزانه حدود ۳۰ نفر از اصحاب رسانه به منظور تهیه اخبار و گزارش از کنگره عظیم به مرز مهران اعزام می شوند.

منصور محبی در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: موکب فرهنگ و شهدای رسانه امسال نیز همانند سال گذشته همزمان با شروع ورود زائران، فعالیت خود را آغاز کرده است و این اقدام برای  پوشش اخبار لحظه‌ای اربعین توسط خبرنگاران انجام شده است.

کرمانشاه - تردد ۷۹ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر از پایانه مرزی خسروی از ابتدای ماه صفر(۱۶ مرداد) تا پایان روز گذشته(۲۳ مرداد) خبر داد.

وی تعداد افرادی که روز گذشته (۲۳ مرداد) از پایانه مرزی خسروی تردد داشتند را ۲۸ هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۹۵۶ نفر از مرز خسروی به سمت کشور عراق خارج شدند که ۲۵ هزار و ۵۷۶ نفر آنها ایرانی و ۳۸۰ نفر خارجی بودند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان -ارائه خدمات سلامت در موکب سلامت پایانه مرزی میرجاوه فراهم شده است

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجهیزات تشخیص بیماری های واگیر، واکسیناسیون زائرین و نیز انجام مراقبت های بهداشتی آب و غذا تضمین کننده سلامت زائرین خواهد بود که این مهم به خوبی در این مرز انجام می گیرد.

سیستان و بلوچستان از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان، دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای زائران اربعین حسینی خارجی بوده و از این روی، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این منطقه هر سال رو به افزایش است.

سیستان و بلوچستان -مرزبانــــی در خط مقدم خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بر تسریع خدمات رسانی مطلوب به زائرین اربعین تاکید کرد و گفت: کارکنان مرزبانی در پایانه مرزی در خط مقدم خدمات‌رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

وی در ادامه بیان کرد: اکیپ هایی متشکل از نیروهای زبده و کارآمد و همچنین تیم های نظارتی آماده حضور در پایانه های مرزی استان و تامین امنیت زائرین عزیز هستند و  با تعاملات صورت گرفته با نهادهای دخیل در این امر و تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده امسال زائران امام حسین (ع) سفری توام با امنیت و بدون دغدغه خواهند داشت.

سمنان -امکان خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب در اربعین

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: تمامی مشمولان غیر غایب متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بدون سپردن وثیقه می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سرهنگ حسین پیوندی شامگاه ۲۳ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به امکان سفر اربعین برای مشمولان اظهار کرد: تمامی مشمولان غیر غایب دانش‌آموز دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و همچنین مشمولان غیر غایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند در صورتیکه قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به ویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفا برای بازه زمانی سفر از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۷ تا ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

معاون استاندار:
۱۰ هزار زائر خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین از مرز کشور خارج شده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۰ هزار زائر استان برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از مرزهای کشور خارج شده اند.

حسن ناهیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر برای سفر اربعین در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر اعزام شده اند.

حضور وزیر بهداشت در موکب درمانی انصار الحسین(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم

دکتر بهرام عین الهی در این بازدید ضمن قدردانی از خدمات بسیجیان و تیم‌های جهادی شهید شیخ شعاعی و شهید لطفی نیاسر که در طریق الحسین(ع) در این موکب برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی در عمود ۲۱۵ فعالیت می کنند، با مراجعین به این موکب از نزدیک گفتگو کرد، و در جریان روند خدمت رسانی به زائران اربعین قرار گرفت.

به گزارش ایسنا؛ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعیت هلال‌احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موکب خدمات درمانی انصار الحسین ۲ در عمود ۲۱۵ طریق الحسین علیه السلام راه نجف به کربلا از تاریخ ۲۱ مرداد ماه الی ۴ شهریور ۱۴۰۳ برپا و به همه زائران، خدمات پزشکی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی ارائه می‌کند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

یزد-اعزام بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی یزدی به پیاده‌روی اربعین

مسئول رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اهمیت حضور نسل جوان و تحصیلکرده در پیاده‌روی اربعین حسینی، از اعزام بیش از یک هزار دانشجوی دانشگاه‌های استان یزد به پیاده‌روی اربعین خبر داد.

«محمدمهدی عبدی نسب» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که تاکنون بخشی از این دانشجویان به سمت مرزهای عراق اعرام شده‌اند، اظهار کرد: بخش دیگر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان نیز تا ۲۸ مرداد ماه جاری راهی عتبات‌ عالیات می‌شوند.

اعزام بیش از ۱۵۰ نفر کادر درمانی هلال احمر استان مرکزی جهت خدمت به زائران اربعین

ایسنا/مرکزی مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵۰ نفر کادر درمانی اعزامی از هلال احمر استان مرکزی در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

علیرضا شهرجردی از اعزام ۵۰ پزشک و کادر درمانی از مسیر هوایی خبر داد و افزود: ۲۵ نفر نیز به صورت زمینی اعزام شده‌اند.

به گفته وی، سه تیم ۲۵ نفره از روز ۲۷ مرداد به صورت یک روز در میان به عراق اعزام می شوند و ارائه خدمات جمعیت هلال‌احمر استان به زائران عتبات، تا بعد از اربعین حسینی ادامه می یابد.

شهرجردی خاطرنشان کرد: درمانگاه تیپ دو در صحه عتبه عباسیه در کربلای معلی و درمانگاه دوم نیز با نام زوارالحسین(ع) در ۲۰  کیلومتری کربلا در مسیر حله به کربلا برپا می شود.

هلال احمر

قم - زائران اربعین بخوانند

مجید اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زائران باید از چند روز قبل از اربعین، پیاده روی منظم داشته باشند همچنین استفاده از عصا برای سلامتی زانو، عدم انداختن کوله پشتی بر روی یکی از شانه‌ها، استفاده از کفش سبک، راحت و نرم، استراحت در فواصل زمانی منظم، خودداری از مواجهه طولانی مدت با آفتاب، داشتن لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی، نوشیدن مایعات کافی و شستن منظم دست‌ها با آب و صابون توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: به همراه داشتن داروهای مورد نیاز برای مصرف ۱۰روز، ماسک و مواد ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی(صابون، دستمال کاغذی)، چسب زخم، پودر O.R.S، پماد زینک اکساید برای پیشگیری از ایجاد تاول‌های احتمالی، پماد تتراسایکلین یا پماد موپیروسین برای تاول های پاره شده، پودر تالک یا پماد کالاندولا برای جلوگیری از عرق سوز شدن و آلوخشک و انجیر برای پیشگیری از یبوست، از جمله وسایل ضروری است که زائران باید به همراه داشته باشند.

اصغری ضمن تاکید بر اهمیت محافظت از پوست در مواجهه طولانی مدت با آفتاب، تصریح کرد: فرد باید از برخورد مستقیم نور خورشید با بدن، به ویژه از ساعت ۱۰صبح لغایت ۲ بعد ازظهر جلوگیری کند؛ برای در امان بودن از آسیب‌های ناشی از نور شدید خورشید، استفاده از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضد آفتاب بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از عوارض گرد و غبار و آلاینده‌های محیطی، بیان کرد: ماسک‌های معمولی و دستمال نمی‌توانند جلوی ورود ذرات ریزگرد و غبار به سیستم تنفسی ما را بگیرد؛ اما ماسک‌های فیلتردار می‌تواند در این شرایط کمک کننده باشد.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

زنجان - تیم درمان هلال‌ احمر استان به کربلا اعزام شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: تیم بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر این استان برای ارائه خدمات درمانی در درمانگاه تخصصی سطح ۲ به کربلا اعزام شد. 

آذربایجان غربی -دستگاههای متولی در خدمت رسانی به زائران اربعین با تمام قوا پای کار باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت تسریع در روانسازی ترافیک شهری تاکید کرد.

یاسر رهبردین ۲۴ مرداد ماه در جلسه شورای ترافیک استان که در استانداری تشکیل شد، افزود: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی که در راستای رفع گره‌های ترافیکی شهر در دست اجرا است یا مقرر شده عملیات اجرایی آنها آغاز شود هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد. 

وی موضوع ترافیک را معضل جدی در شهر ارومیه دانست و تاکید کرد: با هدف کاهش زمان تردد در سطح شهر، پیش از شروع فصل بارندگی و سال تحصیلی پروژه‌های عمرانی از جمله یوترن، زیر گذر و...آغاز شوند تا در موعد مقرر به اتمام برسند. 

رهبردین در خصوص تصادفات جاده‌ای و ضرورت توجه به کاهش آمار تصادفات در استان افزود: راهداری و دستگاههای متولی نسبت به ایمن سازی محورهای استان و روشنایی آنها اقدام کنند. 


خراسان رضوی- حضور ۱۰۰۰ نفر از شهرداری مشهد در مراسم پیاده‌روی اربعین عراق

 رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: ۱۰۰۰ نفر از شهرداری مشهد به عراق اعزام شده‌اند که شامل ۵۵۴ پاکبان، ۳۰۰ نیروی اتوبوسران، ۴۰ نیروی تاکسیران و ۱۲۰ نیروی ستادی است.

قاسم زوکی‌نژاد امروز ۲۴ مردادماه، در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد، اظهار کرد: امسال دهمین سالی است که شهرداری مشهد در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام نقش ایفا می‌کند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

یزد- برنامه پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه یزد به نجف اعلام شد

برنامه پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه یزد به نجف اشرف و بالعکس که توسط دو شرکت هوایی از جمعه آغاز خواهد می‎شود، اعلام شد.

پروازهای اربعین فرودگاه یزد به صورت ۱۴ پرواز شامل هفت پرواز رفت یزد به نجف و هفت پرواز برگشت نجف به یزد، از جمعه ۲۶ مردادماه برای رفاه حال زائران حسینی منظور شده است.

خراسان رضوی -اربعین؛ فرصتی برای بروز تجربه‌های دینی

این مطلب به تحلیل انگیزه‌ها و تجربیات زائران پیاده در سفر کربلای معلی (عراق) در زیارت اربعین می‌پردازد و پارادایم تفسیرگرایانه متشکل از رویکردی پدیدارشناختی را به کار می‌گیرد و جهان‌بینی اسلامی شیعه را برای مجموعه یافته‌ها ترکیب می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که انگیزه‌های زائر پیاده اربعین ناشی از شعائر همیشگی جامعه شیعه و توجه به جامعه است و مؤلفه تجربی مذهبی و جنبه‌های مهمان‌نوازی عناصر مهم تجربیات هستند.

همگام با زوار، ۱۰ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین


اردبیل- مردم پارس آباد بیش از ۴ میلیارد تومان برای موکب حضرت زهرا(س) هزینه کرده‌اند

فرماندار پارس آباد گفت: مردم حسینی شهرستان پارس‌آباد بیش از ۴ میلیارد تومان برای پشتیبانی از این موکب هزینه کرده اند و انشالله این نذورات در کنار کمک به بازسازی عتبات و عالیات قبول حق گردد.

اصفهان- پیش‌بینی ۳۷ پرواز اربعین از اصفهان / صدور ۱۵۰ هزار گذرنامه برای زائران اصفهانی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: تا کنون ۳۷ پرواز برنامه‌ریزی شده که پیگیر هستیم تعدادی پرواز از شرکت‌های داخلی به این تعداد افزوده شود.

یزد-اعزام بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی یزدی به پیاده‌روی اربعین

مسئول رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اهمیت حضور نسل جوان و تحصیلکرده در پیاده‌روی اربعین حسینی، از اعزام بیش از یک هزار دانشجوی دانشگاه‌های استان یزد به پیاده‌روی اربعین خبر داد.

«محمدمهدی عبدی نسب» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که تاکنون بخشی از این دانشجویان به سمت مرزهای عراق اعرام شده‌اند، اظهار کرد: بخش دیگر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان نیز تا ۲۸ مرداد ماه جاری راهی عتبات‌ عالیات می‌شوند.

یزد-برنامه پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه یزد به نجف اعلام شد

برنامه پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه یزد به نجف اشرف و بالعکس که توسط دو شرکت هوایی از جمعه آغاز خواهد می‎شود، اعلام شد.

پروازهای اربعین فرودگاه یزد به صورت ۱۴ پرواز شامل هفت پرواز رفت یزد به نجف و هفت پرواز برگشت نجف به یزد، از جمعه ۲۶ مردادماه برای رفاه حال زائران حسینی منظور شده است .

سمنان - زوار بلیت رفت و برگشت بگیرند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۴ سرویس اتوبوسی بیش از ۲۹۰۰ نفر از زائران را به مرز منتقل کرده است، به زوار اربعین توصیه کرد که حتماً بلیت برگشت خود را همزمان با خریدن بلیت رفت تهیه کنند، تا در زمان برگشت به مشکلی برنخورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha