• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052416139
  • خبرنگار : 71145

۵ شهید در پی یورش اشغالگران به شمال کرانه باختری

۵ شهید در پی یورش اشغالگران به شمال کرانه باختری

در ادامه یورش‌های اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری صبح امروز -چهارشنبه- درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر «طوباس» پس از هجوم نیروهای اشغالگر به این شهر رخ داد که پنج شهید برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، فرماندار طوباس درباره درگیری‌ها و حملات اشغالگران گفت: بر اثر تجاوزات مستمر اسرائیل در طمون و طوباس پنج تن شهید شدند.

ارتش اشغالگر در تلاش است تا بیمارستان ترکیه را از بقیه شهر جدا کند تا مانع از انتقال زخمی‌ها به بیمارستان شود. بیش از ۱۵ بمب در میان نیروهای اشغالگر در طوباس در جریان یورش‌ها از ساعات بامداد امروز منفجر شد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: همزمان با حملات پهپادی اشغالگران در شهرک «طمون» سه فلسطینی شهید شدند و نیروهای اشغالگر اجساد را نگه داشته‌اند و تحویل نمی‌دهند.

این در حالی است که خبرگزاری فلسطین «وفا» پیشتر گزارش داد: یک جوان در حین محاصره خانه‌ای در طوباس در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر شهید شد.

هلال احمر فلسطین نیز تاکید کرد یک پسر فلسطینی در جریان یورش مداوم به شهرک «طمون» و شهر طوباس براثر گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی گروهی از جوانان فلسطینی را در شهرک طمون در جنوب طوباس هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره پیش از این گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیلی یک خودروی فلسطینی را در شهر طوباس بمباران کردند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی همچنین یک خودروی فلسطینی را در شهر طوباس هدف قرار دادند.

نیروهای مبارز فلسطینی خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را با مواد منفجره هدف قرار دادند و کلیپ‌هایی لحظه‌ای را نشان می‌دادند که نیروهای اسرائیلی یک خودروی آسیب دیده را پس از هدف قرار دادن آن با یک بمب از صحنه خارج کردند.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: نیروهای اشغالگر خانه‌ای را در شهر طوباس محاصره کردند و آن را با گلوله‌ هدف قرار دادند. اشغالگران در حملات به طوباس از پهپادها نیز استفاده کردند.

در ادامه این درگیری‌ها نیز در رسانه‌های فلسطینی انفجار یک بمب در میان نیروهای اشغالگر در شهر طوباس در کرانه باختری منتشر شد.

همچنین شبکه العربی تصاویری از انتقال سربازان زخمی شده اشغالگر در حملات طوباس را منتشر کرد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز در این باره گفت: رزمندگان ما از تیپ طوباس با گلوله و مواد منفجره در حال مبارزه با نیروهای اشغالگری هستند که به شهر حمله کرده‌اند.

گردان‌های القدس-تیپ طوباس افزود که مبارزانش در حال مقابله با نیروهای اشغالگر در مجاورت خانه تحت محاصره هستند.

این گردان‌ها ادامه داد درگیری‌های رزمندگانش با نیروهای اشغالگر در محور الصنافر و مسجد شهید متمرکز است.

گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در طوباس هم در بیانیه‌ای گفت: «مجاهدان ما با برادران خود در جناح‌های مقاومت وارد  درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر شده‌اند.»

گردان‌های شهدای الاقصی - تیپ طوباس تاکید کرد: تعدادی بمب از پیش آماده شده را بین سربازان و خودروهای دشمن در خط مقدم نبرد در شهر طوباس منفجر کردیم.

این در حالی است که اشغالگران می‌گویند که یک مبارز مقاومت را در طوباس و «طمون» به شهادت رسانده و ۲ نفر را زخمی کرده است. 

در همین حال، نیروهای اشغالگر نیروهای کمکی نظامی را به سمت شهرک طمون در شهر طوباس در کرانه باختری اعزام کردند که آژانس خبری شهاب فلسطین گزارش داد که هلیکوپترهای جنگی مجروحانی در صفوف سربازان اسرائیلی در طوباس را منتقل کرده‌اند.

گردان شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح هم اعلام کرد با با مسلسل با نیروهای اشغالگر که به نزدیکی اردوگاه بلاطه در نابلس یورش برده‌اند، درگیر شده است.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» نیز گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به شهر قلقیلیه در غرب کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی گزارش داد که چندین خودروی نظامی اسرائیلی از ورودی شرقی شهر به هجوم آوردند و چندین محله و خیابان را گشتند.

این منابع تاکید کردند که نیروهای اشغالگر اموال مسجد الایمان این شهر را تخریب و مصادره کردند. این نیروها همچنین به شهرک «حیله» در نزدیکی قلقیلیه یورش بردند و به چندین خانه حمله کرده و در آنجا مستقر شدند و آنها را به نقاط دیده بانی تبدیل کردند.

به موازات آن، «وفا» گزارش داد که نیروهای اشغالگر به شهرک «یعبد» در جنوب غربی جنین در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند و افزودند که خودروهای اشغالگر از ورودی شرقی یعبد به این شهرک یورش بردند و چندین منطقه را گشتند. در میان درگیری با فلسطینی‌ها گزارشی از مجروحیت یا دستگیری منتشر نشد و آنها در مرکز شهر مستقر شدند.

از زمانی که رژیم اشغالگر جنگ ویرانگر خود را در هفت اکتبر در نوار غزه آغاز کرد، نیروهای این رژیم حملات گسترده‌ای را به روستاها، شهرها و اردوگاه‌های مختلف کرانه باختری اشغالی آغاز کرده‌اند. عمده حملات در مناطق شمالی متمرکز بود و شامل صدها شهید، تخریب سیستماتیک زیرساخت‌ها و جاده‌ها و همچنین حدود ۱۰ هزار دستگیری در میان فلسطینی‌ها، علاوه بر حملات روزانه شهرک نشینان افراطی به فلسطینی‌ها و اموال آنها تحت حفاظت نیروهای اشغالگر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha