• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052416116
  • خبرنگار : 71402

بورل: اتحادیه اروپا کاملا از حمله اوکراین به کورسک حمایت می‌کند

بورل: اتحادیه اروپا کاملا از حمله اوکراین به کورسک حمایت می‌کند

«جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در اولین اظهارات خود در مورد عملیات اوکراین در خاک روسیه گفت کی‌یف از «حمایت کامل» اتحادیه اروپا در حمله به منطقه کورسک روسیه برخوردار است.

به گزارش ایسنا، چندین هزار سرباز اوکراینی سه‌شنبه گذشته به منطقه مرزی کورسک در قلمرو روسیه حمله کردند و چند روستا را تصرف کردند و سپس توسط نیروهای کمکی روسیه متوقف شدند. مهاجمان از آن زمان تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: «با دیمیتری کولبا [وزیر امور خارجه اوکراین] درباره آخرین تحولات در خط مقدم و "ضدحمله" کورسک گفت‌وگو کردیم. من مجددا بر حمایت کامل اتحادیه اروپا از مبارزه مردم [اوکراین] تاکید کردم.»

او همچنین مدعی شد که روسیه «نتوانسته مقاومت [اوکراین] را بشکند» و در نهایت «اکنون تحت فشار قرار گرفته تا در داخل خاک [روسیه] عقب‌نشینی کند.»

تاکنون، هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا از تحقیقات درباره نقش خود در حمله کی‌یف دوری کرده‌اند و گفته‌اند که این به اوکراین بستگی دارد که چگونه از همه سلاح‌ها، تجهیزات و مهماتی که غرب فراهم کرده است، استفاده کند.

در حالی که سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» این تهاجم را «جسورانه و زیبا» توصیف کرده است، به نظر می‌رسد اظهارات بورل اولین تایید آشکار آن توسط یک مقام ارشد اتحادیه اروپا باشد.

سربازان اوکراینی که با رسانه‌های غربی مصاحبه کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که هدف از تهاجم، کاهش فشار در جبهه دونباس و همچنین تصرف برخی از مناطقی در خاک روسیه بوده است تا در مذاکرات احتمالی صلح با مسکو قابل مبادله باشد. آنها همچنین پذیرفتند که هدف مرتبط با دونباس شکست خورده است، زیرا روس‌ها آمادگی دارند در روزهای آینده چند شهر را به تصرف خود درآورند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت تهاجم کورسک تنها به پیشروی‌ها در دونباس سرعت بخشیده است. او همچنین هرگونه مذاکره با «تروریست‌هایی» را که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، رد کرد.

به گفته الکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک، در هفته گذشته حداقل ۱۲ غیرنظامی روس کشته و ۱۲۱ نفر دیگر از جمله ۱۰ کودک زخمی شده‌اند. او افزود: «حدود ۱۲۰ هزار نفر از ساکنان منطقه مرزی تخلیه شده‌اند.»

به گزارش راشا تودی، ایالات متحده و اتحادیه اروپا میلیاردها دلار کمک نظامی و مالی به اوکراین ارسال کرده‌اند، در حالی که اصرار دارند که این امر آنها را به طرف درگیری با روسیه تبدیل نمی‌کند و هشدارهای مسکو را مبنی بر اینکه چنین رفتاری خطر یک رویارویی مستقیم را در پی دارد، رد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha