• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052416101
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد

توقیف ۱۵ روزه خودروهایی که با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند

توقیف ۱۵ روزه خودروهایی که با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف ۱۵ روزه خودروی افرادی خبر داد که با سرعت غیرمجاز در جاده‌ها رانندگی کرده و امنیت خود و زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در ایام اربعین به خطر می‌اندازند.

 سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار داشت: طرح توقیف خودروهای با سرعت بالا با هدف ارتقاء ایمنی سفرها و پیشگیری از وقوع سوانح، همزمان با آغاز سفرهای اربعین در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها برای انواع خودروهای وانت و سواری ۱۱۰ کیلومتر و اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون و کامیونت نیز ۱۰۰ کیلومتر درنظر گرفته شده، افزود: سرعت مجاز در جاده‌های اصلی و طی ساعت روز ۹۵ کیلومتر و در شب‌ها ۸۵ کیلومتر است. همچنین در جاده‌های فرعی سرعت مجاز روزها ۸۵ کیلومتر و شب‌ها ۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

 زارع تصریح کرد: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی، خودرو رانندگانی که بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر سرعت مجاز حرکت کنند، ابتدا سیستمی و سپس فیزکی توقیف و به مدت ۱۵ روز روانه پارکینگ می‌شوند.
 
رئیس پلیس راه استان ادامه داد: رانندگان این خودروها پس از توقیف ۱۵ روزه خودرو، ملزم به طی کردن دوره بازآموزی مقررات، احراز سلامت روحی و روانی،  احراز مالکیت و سپردن تعهد مبنی بر عدم تکرار این تخلف حادثه ساز خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۱ دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز و به صورت سیستمی توقیف شده‌اند، گفت: رانندگانی که برای رفع توقیف وسیله نقلیه خود مراجعه کرده‌اند، پس از سیر مراحل قانونی خودرویشان ترخیص و این موضوع در سوابق آنان ثبت شده است. 
           
 زارع در پایان گفت: با توجه به سهم بالای تخلفات حادثه ساز در وقوع تصادفات، رانندگان لازم است با آرامش و پرهیز از عجله و شتاب سفر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha