• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052316077
  • خبرنگار : 50042

واگذاری بناهای تاریخی گیلان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردی به بخش خصوصی

واگذاری بناهای تاریخی گیلان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردی به بخش خصوصی

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۱۵ بنای تاریخی گیلان که در اختیار دستگاه‌های دولتی بوده با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۴۵۰ نفر با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان‌ها به بخش خصوصی واگذار شد.

ولی جهانی در حاشیه آیین آغاز عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تی تی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در استان گیلان بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی در اختیار دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی داریم که ۲۲۱ بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

وی افزود: رویکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از این بناهای تاریخی به نحو مطلوب بهره ببریم. خوشبختانه ۶ بنای تاریخی که مالکیت آن بر عهده میراث فرهنگی بوده با همکاری صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: تی تی کاروانسرا آخرین بنای تاریخی است که تحت مالکیت اداره‌کل بوده با توجه به اینکه این بنای تاریخی دارای اهمیت زیادی است و در فهرست آثار میراث جهانی ثبت شده، تنها کاروانسرای جنگلی است که حد و فاصل بین کوه و رودخانه قرار دارد، نام آن هم برگرفته از شکوفه‌های بهاری است به بخش خصوصی واگذار شد تا تحت عنوان مرکز اقامتی پذیرایی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

جهانی بیان کرد: جا دارد از مجموعه همکاران صندوق حفظ و احیای وزارت میراث فرهنگی تشکر و قدردانی کنم که کمک کردند تا سه بنای مهم تاریخی استان با هدف احیا و مرمت را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد بناهای تاریخی خیلی زیادی در استان گیلان داریم توانستیم ۱۵ بنای تاریخی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بوده با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان‌ها به بخش خصوصی واگذار کنیم که حجم سرمایه‌گذاری این بناها بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است و برای بیش از ۴۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند. انشالله بتوانیم با بهره‌برداری از این بناها به صورت مناسب زمینه رونق گردشگری و توسعه پایدار استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha