• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052316066
  • خبرنگار : 50605

مدیرکل هماهنگی امور اشتغال استانداری اصفهان:

توسعه اقتصادی اصفهان متمرکز بر خدمات است

توسعه اقتصادی اصفهان متمرکز بر خدمات است

ایسنا/اصفهان مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: اولویت توسعه اقتصادی این استان متمرکز بر حوزه خدمات با رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان و گردشگری است.

احسان شهیر، شامگاه (سه‌شنبه،۲۳ مرداد) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تیران و کرون که با حضور مدیران و کارشناسان ارشد استانی برگزار شد، اظهار کرد: اولویت‌های اقتصادی استان اصفهان بر اساس آمایش سرزمینی و وضعیت منابع آبی و انرژی و همچنین قابلیت‌های فعال آن تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: خدمات در بخش های عمومی، صنعتی و کشاورزی در اولویت اقتصادی این استان در سال جاری قرار گرفته که بخش های مختلف در این حوزه فعال خواهند شد.

به گفته، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان رویکرد خدمات در عرصه دانش بنیان و گردشگری است تا با فعال سازی فرصت‌ها در سراسر استان، به اشتغال زایی، تولید و رشد اقتصادی برسیم.

به گزارش ایسنا، شهیر با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از منابع موجود همواره مورد تاکید و توجه قرار داشته و از صنایع کم مصرف آب حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فعال اقتصادی در تیران و کرون یادآورشد: عمده مشکل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی این شهرستان کمبود زمین، مدیریت توزیع منابع آبی و انرژی و تامین نقدینگی بود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان اضافه کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دغدغه‌های فعالان اقتصادی مطرح و با همکاری و هم افزایی بین کارشناسان و مدیران ارشد استانی به رفع نیاز آنان کمک شد.

شهیر ادامه داد: بخشی از مطالبات و چالش‌های شرکت‌های تولیدی در جلسه رفع و بعضی از آن‌ها نیازمند جلسات و پیگیری‌های مجدد بود که در سطح ادارات کل استانی پیگیری می‌شود.

فرماندار تیران و کرون هم به رشد اقتصادی، تولیدی و اشتغال زایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: حوزه خدمات با تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی رونق یافته و مشاغلی مثل بسته‌بندی، فراوری محصولات و برندسازی آن در منطقه شکل گرفته است.

علی محمدی کیا با بیان اینکه شهرک صنعتی صنایع غذایی نمونه بارز فعالیت‌های خدماتی و در رستای زنجیره فعالیت‌های کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به تولید محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در این منطقه، فراوری و ارائه مواد غذایی جدید از آن نیاز بود که در این شرکت انجام می‌شود.

وی به فعالیت صنایع دانش بنیان و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها متناسب با آمایش سرزمینی و ظرفیت موجود تیران و کرون است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha