• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052316065
  • خبرنگار : 50040

معاون اقتصادی استاندار گیلان عنوان کرد

کاهش محدودیت های برقی واحدهای تولیدی گیلان

کاهش محدودیت های برقی واحدهای تولیدی گیلان

ایسنا/گیلان معاون اقتصادی استاندار گیلان گفت: واحدهای تولیدی به دلیل محدودیت مصرف برق با کاهش تولید مواجه شدند و برخی از تعهدات خود را انجام ندادند، اما یک تا دو هفته آینده شاهد کاهش محدودیت‌ها خواهیم بود.

حسین محمدیان امشب، ۲۳ مردادماه در گفت وگوی خبری، با اشاره به مشکل واحدهای تولیدی استان در حوزه تامین برق، اظهار کرد: طی چند سال اخیر با ناترازی برق در کشور مواجه هستیم که در استان گیلان هم احساس می شود.

وی با بیان اینکه در جهت رفع ناترازی برق، محدودیت های مختلف را برای واحدهای تولیدی و واحدهای صنفی و ادارات اعمال کردیم، افزود: به جهت مدیریت ناترازی برق به ویژه طی دو سال اخیر اقدام به کاهش ساعت کار ادارات شد که ساعت کار ادارات در استان گیلان از ۶ صبح آغاز می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به صرفه جویی روزانه ۵۰ مگاواتی در استان به واسطه کاهش ساعت کار ادارات، عنوان کرد: در روزهای اوج مصرف برق، اقدام به تعطیلی ادارات نیز کردیم.

محمدیان مدیریت مصرف برق در واحدهای تولیدی را در سه بخش تعریف کرد و گفت: هفت صنعت بزرگ استان شامل صنایع فولاد، صنایع سیمان و صنایع سلولزی که تحت مدیریت شرکت برق منطقه ای هستند، در اوج مصرف، فعالیت ندارند و در ساعات خارج از اوج مصرف و عموما شب ها از برق استفاده می‌کنند و این مهم طی چند هفته اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی شرکت توزیع برق با شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی استان، بیان کرد: شرکت توزیع برق با تک تک واحدهای تولیدی به توافق رسیده تا در شرایط هشدار یک روز و در شرایط اضطرار یک و نیم تا دو روز همکاری داشته باشند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه امکان قطعی برق برخی از واحدهای تولیدی از جمله شرکت های وابسته به بخش کشاورزی شامل مرغداری ها و سردخانه ها و... وجود ندارد، عنوان کرد: شاهد همکاری توزیع برق استان در این بخش نیز هستیم.

وی متضرر شدن تولیدکنندگان ناشی از محدودیت های مصرف برق را یک واقعیت دانست و متذکر شد: واحدهای تولیدی با کاهش تولید مواجه شدند و برخی از تعهدات خود را انجام ندادند، اما یک تا دو هفته آینده شاهد کاهش محدودیت‌ها خواهیم بود.

محمدیان با بیان اینکه در استان گیلان نیاز به تولید برق داریم، اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ مگاوات برق باید در استان تولید شود تا ناترازی را رفع کنیم و لذا از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم به بخش انرژی ورود کنند و نمایندگان مجلس نیز زمینه احداث نیروگاه‌های جدید را فراهم آورند.

معاون استاندار گیلان میزان مصرف صنایع استان را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع مصرف برق در استان دانست و تاکید کرد: با توجه به اصل عدم قطع برق خانگی، تنها راه صرفه جویی در محدود کردن ساعت کار ادارات و کاهش فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha