• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052316019
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

برای ارتقای شاخص‌های کلان تولید، برنامه جامع کشاورزی تدوین می‌شود

برای ارتقای شاخص‌های کلان تولید، برنامه جامع کشاورزی تدوین می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های بخش کشاورزی گفت: برای ارتقای شاخص‌های کلان تولید، به یک برنامه جامع مدون کشاورزی نیاز داریم.

محمد کرمی عصر امروز سه شنبه در جمع شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در ساز و کار این برنامه جامع ارتقای توان تولید فعلی بخش کشاورزی راه کارهای توسعه و جهش تولید در محصولات شاخص با نگاه به صادرات در زیر بخش‌های کشاورزی، و بهره گیری از توان علمی دانشگاه ها و موسسات دانش بنیان  مدنظر است.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در مجموع این استان در حوزه اقتصادی به خصوص در بخش کشاورزی دارای مزیت و ظرفیت های ویژه ای در کشور است و اگر بخواهیم خدمتگزاری شایسته برای استان باشیم باید به این حوزه توجه ویژه‌ای کنیم و آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

 کرمی تاکید کرد: اگر بخواهیم در خصوص افزایش تولید در کشور و استان نقش‌آوری کنیم باید بخش کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفته و از خرد جمعی و نظرات فعالان این بخش استفاده شود.

وی بر اهمیت توجه به سواحل مکران تاکید کرد و گفت: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم سواحل مکران برای ایجاد اشتغال و تولید محصولات موردنیاز است به‌طوری در صورت هدایت سرمایه گذاران به این منطقه و در نتیجه ایجاد اشتغال درآمد آن کمتر از فعالیت حوزه صیادی دریای عمان نیست.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات فعالان حوزه کشاورزی در استان قابل حل است گفت: اگر احساس می‌کنید سیاست‌گذاری‌های این بخش به اصلاحات نیاز دارد ما را در جریان بگذارید تا با پیگیری در سطح کلان ملی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

علیرضا دهمرده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست اظهارکرد: در همه زیر بخش‌های کشاورزی برنامه تدوین شده و برای توسعه کلان شاخص‌های محدودیت منابع آبی و سرمایه داریم که نیازمند مساعدت مسئولان عالی استان است.

وی تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هیچ محدودیتی نیست و سرمایه گذاران با صدور مجوزهای لازم از حمایت مجموعه بخش کشاورزی برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha