• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052315858
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌از دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل تا توقیف بار گردو قاچاق

‌از دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل تا توقیف بار گردو قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل، کشف گردوهای قاچاق، کشف چوب‌های قاچاق و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی لارستان امروز، ۲۳ مردادماه از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل و کشف طلا و جواهرات سرقتی در این شهرستان‌ خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت منزل در شهرستان لارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران پلیس با بررسی دقیق محل‌های وقوع سرقت و رصد اطلاعاتی، ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی طی یک عملیات‌ ضربتی در حالی که قصد سرقت از منزل دیگری را داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمین جهت بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی دلالت داده شدند، گفت: در بازرسی از متهمین و خودرو توقیفی اموال مسروقه شامل ۳ حلقه انگشتر، یک رشته گردنبند و مقداری وجه نقد و همچنین دو قبضه چاقو و یک عدد دیلم کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه متهمین در مواجهه با شاکی به سرقت طلا وجواهرات از منزل وی اقرار کردند، گفت: سارقین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارقین با ۱۱ فقره سرقت در دام پلیس پاسارگاد گرفتار شدند

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارقین حرفه‌ای و کشف۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

علی زنگنه‌نیا افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه سارقین در تحقیقات اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمانهای نیمه کاره اقرار کردند، از شهروندان درخواست کرد ضمن مد نظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، هرگونه موراد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۵ تن چوب قاچاق در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون بنز، ۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف شد.

علی‌اکبر کریمی امروز، ۲۳ مردادماه بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار مقدار ۵ تن چوب فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ‌خرم‌بید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به کالای قاچاق تحویل داده شد.

توقیف کامیون حامل گردو قاچاق در خرم‌بید

کریمی همچنین گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق در این شهرستان کشف شد.

وی بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

کریمی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار ۲۱ کیسه گردو خارجی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش گردوهای مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

تصویر شاکی پروفایل صفحه دیگری بود

جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: کاربر نوجوانی که بدون اطلاع شاکی برای وی در فضای مجازی صفحه شخصی ایجاد کرده بود، توسط پلیس فتا شناسایی شد.

محمد رضایی در تشریح این خبر اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع ایجاد صفحه در فضای مجازی با پروفایل تصویر شاکی توسط فردی ناشناس و ارسال پیام از آن طریق به سایرین، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی تخصصی مستندات موجود، انگشت اتهام افسران پلیس فتا به سوی زنی جوان نشانه رفت که با ادامه تحقیقات و پیگیری ادله دیجیتال، متهم اصلی که خواهرزاده وی بود، شناسایی شد.

رضایی با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه، کنجکاوی و هیجان طلبی عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین انتظامی فسا بیان کرد: شایسته است خانواده‌ها و مسئولان امر، تدابیر عملی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و استعدادهای دوران نوجوانی به کار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha