• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052315850
  • خبرنگار : 71588

ترس ژنرال صهیونیست از آغاز جنگی که تاکنون شاهدش نبوده‌اند

ترس ژنرال صهیونیست از آغاز جنگی که تاکنون شاهدش نبوده‌اند

یک ژنرال صهیونیست نسبت به آغاز جنگی منطقه‌ای به گونه‌ای که رژیم اشغالگر پیش از این شاهد آن نبوده، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، یسرائیل زیو، ژنرال ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنبش حماس موافقت خود را با توافق اعلام کرده بود و کابینه این رژیم طرفی بود که تغییراتی را به فرمول این توافق احتمالی اضافه کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، زیو همچنین تاکید کرد هیچکدام از فرماندهان سیاسی و امنیتی نمی‌دانند ایران و حزب‌الله چه خواهند کرد.

این ژنرال صهیونیست در ادامه گفت، هدف نهایی رژیم صهیونیستی در این مرحله بازگرداندن اسرا است و بدون تحقق آن، «اسرائیل» وجود نخواهد داشت و اصول و مبانی آن نیز هیچ معنایی نخواهد داشت.

یسرائیل زیو هم‌چنین نسبت به آغاز جنگی منطقه‌ای هشدار داد به گونه‌ای که رژیم اشغالگر پیش از این شاهد آن نبوده است.

این اظهارات در حالی است که روز پنجشنبه گذشته، بیانیه سه جانبه‌ای از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر صادر شد که در آن خواهان ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در روز پنجشنبه، هدر ندادن زمان، اجرای توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا «بدون تعویق از سوی هیچ طرفی» شدند.

در سایه افزایش نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان، در پی ترور فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله در جنوب بیروت و پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، جنبش حماس پیشتر از کشورهای میانجی (مصر، قطر و آمریکا) خواست به جای ارائه پیشنهادهای جدید که مستلزم ازسرگیری مذاکرات است، روز پنج‌شنبه طرحی را جهت اجرای آنچه این جنبش در تاریخ دوم ژوئیه سال جاری مطابق با رویکرد جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت با آن توافق کرد، ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha