• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052315808
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌مندی ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار و ۶۰۰ مادر شیرده از خدمات حمایتی کمیته امداد

بهره‌مندی ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار و ۶۰۰ مادر شیرده از خدمات حمایتی کمیته امداد

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: هشت هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می شوند.

محمدحسین ذوالفقاری، ۲۳ مرداد در نشست تخصصی نقش زنان در مشارکت اجتماعی که با حضور خطیبی معاون مدیرکل امور بانوان استانداری سمنان، نمایندگان بسیج ادارات، مشاورین امور بانوان ادارات به میزبانی کمیته امداد استان سمنان و به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به زنانه شدن فقر ، نیازمند یک مجموعه اقدامات تخصصی در این بخش هستیم و همین نقطه‌ای است که تشکل‌های اجتماعی خصوصاً در حیطه زنان می‌تواند به کمک رفع فقر بیایند.

وی با اشاره به خدمات دهی به بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار در استان از ارائه مشاوره های حین و بعد ازدواج به زنان خبر داد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارت زندگی،ارائه آموزش‌های فنی به دختران و زنان جویای شغل، آموزش دوره های فرزند پروری و همسر داری، ارائه حمایت‌های قضایی و حقوقی، کمک به تأمین جهیزیه و تهیه لوازم ضروری زندگی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و ضروری، حمایت از کودکان بی‌سرپرست در طرح اکرام ایتام و... ازجمله سرفصل های حمایتی کمیته امداد در حوزه زنان هستند.

وی با اشاره به حمایت از ۶۰۰ مادر باردار و شیرده در استان تصریح کرد: به هر یک از خانواده‌های دارای سه‌قلو به بالا ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض، هزینه شیر خشک، خدمات اشتغال در صورت بی‌کاری سرپرست خانوار و هزینه تأمین مسکن اعطا می‌شود.

وی از اجرای طرح «قرض ماندگار» باهدف حل مشکل نیازمندان استان از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای این طرح گره‌گشای مشکلات نیازمندان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح، خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در ارائه خدمات قرض‌الحسنه به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت را دارند، می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت ، زمینه تقویت و توسعه خدمات اجتماعی و حمایتی این نهاد را بیش از پیش فراهم کنند. خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در این طرح رادارند، سپرده‌گذاری آنان به‌صورت دائمی در حساب صندوق امداد ولایت باقی می‌ماند تا زمینه پرداخت تسهیلات بدون بهره به نیازمندان فراهم شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha