• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052315756
  • منبع : بازار

چه عواملی باعث خرابی پمپ‌های دیافراگمی می‌شود

چه عواملی باعث خرابی پمپ‌های دیافراگمی می‌شود

پمپ دیافراگمی که به آن پمپ غشایی هم گفته می‌ شود، به عنوان یکی از رایج‌ ترین و پرکاربردترین پمپ‌ هایی است که در بازار از آن استفاده می‌ کنند. با استفاده از آن ها می‌توانید تاسیسات کامل‌ تر و مجهزتری داشته باشید و عملکرد آن پیچیده نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از صنعت تجهیز، این پمپ‌ ها با استفاده از هوای تحت فشار خیلی راحت فعال شده و شما شاهد خواهید بود که هوا به طور متناوب از طریق دو محفظه جداگانه که در آن ها طراحی شده، وارد پمپ شده و از آن ها خارج می‌ گردند. اما گاهی اوقات پمپ دیافراگمی عملکرد درستی ندارد و به اصطلاح خراب می‌ شود. حال باید بدانیم که عوامل تاثیرگذار روی خرابی این پمپ‌ ها دقیقاً چیست و تمامی موارد را بررسی کنیم تا راحت‌ تر بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.

عوامل خرابی پمپ‌ های دیافراگمی

دلایل مختلفی وجود دارد که شما مجبور می‌ شوید این پمپ‌ ها را به تعمیرکار نشان دهید یا اینکه آن ها را برای همیشه تعویض کنید. عواملی که باعث خرابی این پمپ‌ ها می‌ شود، شامل موارد زیر هستند:

  • اول از همه ممکن است پارگی و ساییدگی دیافراگم اتفاق افتاده باشد. همین باعث می‌ شود کثیفی، آلودگی و ذرات گرد و غبار به داخل پمپ وارد شود و پمپ را خراب کنند.
  • مورد بعدی هم آسیب دیدگی دیافراگم است. یعنی ممکن است پارگی و ساییدگی وجود نداشته باشد اما به هر دلیل دیافراگم آسیب ببیند و مایعات وارد دستگاه شود و به آن آسیب وارد نماید.
  • خرابی بیلبرینگ‌ها هم می‌ تواند از دیگر عوامل تاثیرگذار روی خرابی پمپ باشد. خرابی و تاب برداشتن روی میل لنگ پمپ دیافراگمی هم می‌ تواند باعث خراب شدن آن ها شود.
  • خرابی و پارگی فیلتر هوا هم می‌ تواند چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد.
  • گاهی اوقات ممکن است آب بندها پوسیده و خراب شوند یا همچنین سوپاپ‌ های ورودی و خروجی پمپ آسیب ببینند که همه آن ها می‌ تواند به پمپ دیافراگمی آسیب وارد کند.

نظافت و بازرسی

اگر می‌ خواهید پمپ‌ شما سالم بماند، حتماً باید نظافت و بازرسی را به طور منظم انجام دهید. سعی کنید تمامی اجزا و قسمت‌ های پمپ را همیشه تمیز کنید. دریچه‌ ها، مهر و موم‌ ها و دیافراگم‌ ها را فراموش نکنید.
اگر پارگی، آسیب یا سایش را در آن ها مشاهده کردید، حتماً پیگیری کنید تا به دستگاه آسیبی وارد نشود و قطعات فرسوده هم به سرعت تعویض شده و دستگاه به درستی کار کند. حتی اگر شما دستگاه ایرلس هم داشته باشید، تمامی این اقدامات را باید انجام دهید. ناگفته نماند در صورتی که قصد خرید پمپ دیافراگمی باکیفیت را دارید و می خواهید مدت طولانی از آن استفاده نمایید، توصیه می کنیم که این دستگاه را از مجموعه معتبر صنعت تجهیز تهیه نمایید.

روغن کاری دستگاه

روغن کاری دستگاه می‌ تواند در سلامت آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و باعث شود که پمپ شما عملکرد خوبی داشته باشد. روان کننده یا همان روغن‌ ها باعث می‌شود که عملکرد قسمت‌ های محرک مثل دیافراگم خیلی بهتر از قبل باشد، باعث کاهش اصطکاک می‌ شود، سایش را کم می‌ کند و عمر پمپ‌ ها را تا حد زیادی افزایش می‌ دهد.

کنترل فشار و جریان

شما حتماً باید فشار پمپ دیافراگمی را تحت کنترل داشته باشید. باید بدانید که اگر فشار کارآمد باشد، قطعاً دستگاه هم بهتر کار می‌ کند. اگر متوجه شدید که تنظیمات به هم خورده، حتماً دوباره از اول تنظیمات را انجام دهید تا به دستگاه فشار غیر ضروری وارد نشود. با انجام این کار خرابی در دستگاه اتفاق نخواهد افتاد.

بررسی نشتی

شما حتماً باید دستگاه پمپ دیافراگمی را به درستی چک کنید و به صورت دوره‌ ای مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی در آن وجود ندارد. نشتی به مرور زمان به دستگاه آسیب وارد می‌ کند و سلامت آن را به خطر می‌ اندازد. اگر نشتی در آنجا مشاهده کردید، حتماً باید خیلی سریع آن را برطرف کنید. انجام این کار نه تنها عاملی برای صرفه‌ جویی در منابع است، بلکه باعث می‌ شود پمپ دیافراگمی بهتر کار کند و کاملاً سالم باقی بماند.

چه عواملی باعث خرابی پمپ‌های دیافراگمی می‌شود

عیب یابی تخصصی دستگاه

از دیگر عواملی که به شما کمک می‌ کند تا پمپ سالمی داشته باشید، این است که دستگاه را به درستی عیب یابی کنید. یکی از قطعاتی که می‌ تواند عاملی برای خرابی دستگاه باشد و حتماً باید بررسی شود، دیافراگم است. دیافراگم وظیفه انتقال سیالات را دارد. گاهی اوقات ممکن است این قطعه بیش از حد کار کند و دچار پارگی شود. اگر دیافراگم‌ ها به هر دلیلی پارگی یا فرسودگی داشته باشند، خیلی از افراد این موضوع را در نظر نمی‌ گیرند و همین باعث می‌ شود فشار هوا زیادی به پمپ وارد شود و دیافراگم را پاره کند. از طرفی گاهی اوقات ممکن است مسیر خروجی هوا در این پمپ‌ ها بسته شده باشد یا عملکرد شیر انتقال هوای فشرده به پشت دیافراگم دچار مشکل شده باشد.

همین عامل ایجاد مشکلات و آسیب‌ ها می‌ گردد و باعث می‌ شود فشار هوای زیادی در پشت دیافراگم جمع شده و دستگاه آسیب ببیند. معمولا در این شرایط شما متوجه می شوید که دستگاه بیش از حد صدا می‌ دهد یا بیش از حد کار می‌ کند که همه این موارد را باید بررسی نمایید. اگر نیازمند خرید بهترین و با کیفیت‌ ترین پمپ‌ های دیافراگمی هستید یا می‌ خواهید دستگاه‌ هایی مانند ژلکوت پاش، دستگاه خط کشی خیابان و مواردی از این قبیل را خریداری کنید، مجموعه صنعت تجهیز یکی از معتبرترین مراکز است و بهترین‌ محصولات را با قیمت مناسب به شما ارائه می دهد.

سخن آخر

استفاده از پمپ دیافراگمی یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که ما در شرایط مختلف به سراغ آن می‌ رویم. مثلاً برای افزایش فشار آب در خیلی از ساختمان‌ ها یا برای مجزا کردن دو سیال مختلف، خیلی‌ ها به سراغ استفاده از این دستگاه‌ ها می‌ روند اما گاهی اوقات ممکن است خرابی‌ هایی در آن ها به وجود بیاید. ما باید بدانیم که چه عواملی می‌ تواند روی خرابی پمپ‌ ها تاثیرگذار باشد تا آنها را بررسی کنیم. در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح دادیم و این عوامل را بررسی کردیم. در نتیجه اکنون با اطلاعات بیشتری می‌ توانید از این دستگاه‌ ها استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha