• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403052315753
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل راهداری اعلام کرد

ثبت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد جاده‌ای استان کرمان در تیرماه

ثبت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد جاده‌ای استان کرمان در تیرماه

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: دستگاه‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی را در تیر ماه امسال ثبت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و نسبت به خرداد ماه دو درصد افزایش داشته است.

علی عبداللهی امروز ۲۳ مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در تاریخ هفتم تیرماه با حدود ۱۲۰ هزار تردد است و به طور متوسط روزانه از ابتدای ماه حدود ۱۰۲ هزار وسیله نقلیه تردد داشتند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۷ درصد از مجموع این ترددها را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده‌اند، افزود: دستگاه‌های ترددشمارآنلاین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با ثبت روزانه حدود ۳۰ هزار تردد در محورهای ماهان – کرمان و مسیر هفت باغ علوی رفت و برگشت نشان می‌دهد این محور پرترددترین محور استان کرمان طی تیر ماه امسال بوده که نسبت به مقایسه تردد روزانه مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

عبداللهی بیان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در تیرماه حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در راه‌های حوزه استحفاظی استان کرمان با بیش از ۳۴۰ هزار انواع تخلف به ثبت رسیده که بخش اعظم این تخلفات، تجاوز از سرعت مجاز، رانندگی با بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت و حدود ۱۳۵۰ مرتبه تکرار تخلف ثبت شده است.

وی با اشاره به محورهای پرتخلف استان گفت: با استخراج اطلاعات از سامانه‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مرکز مدیریت راه‌های استان به ترتیب محورهای راور-مشهد، باغین-کرمان، ماهان-بم، شهربابک به انار، مشهد- راور و... بیشترین تخلفات سرعت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان مجموع کل تخلفات در استان را ۳۴۰ هزار تخلف اعلام و بیان کرد: این تخلفات به تفکیک ناوگان، در تیر ماه سال جاری حاکی است که عمده تخلفات بیشتر از ۹۰ درصد توسط وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha