• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052315742
  • خبرنگار : 50175

کشف کلاهبرداری 5 میلیاردی اینترنتی در لرستان

کشف کلاهبرداری 5 میلیاردی اینترنتی در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس پلیس فتا لرستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری تحت عنوان سایت همسریابی خبر داد و گفت: در تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهم مشخص شد که مبالغی بیش از ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر از شهروندان با این ترفند کلاهبرداری شده است.

سرهنگ حسین سپهوند امروز (۲۳ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه‌های قضائی توسط چند شهروند به پلیس فتا لرستان مبنی بر این‌که فردی تحت عنوان سایت همسریابی، مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فردی ناشناس با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فریب کاربران کرده و مبالغی را تحت عنوان معرفی برای ازدواج از آن‌ها دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان اضافه کرد: پس از انجام مراحل قانونی پرونده شاکیان، تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شده و فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت.

سپهوند بیان کرد: کارشناسان ما پس از شناسایی و اخذ دستورات لازم از مرجع قضائی، متهم را طی یک عملیات سریع و غافلگیرانه در مخفیگاه خود در خرم‌آباد دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده اما پس از مواجه شدن با مدارک و ادله کشف شده نسبت به جرم خود اعتراف و اذعان داشت که با این ترفند مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال را از تعداد ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان تصریح کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از عدم آگاهی کاربران و با ایجاد صفحات متعدد همسریابی که دارای مجوز قانونی نیستند قربانیان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

سپهوند یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha