• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403052315680
  • خبرنگار : 71282

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد

تشکیل کارگروه تقویت تعاونی‌های دانش‌بنیان و صادرات محور

تشکیل کارگروه تقویت تعاونی‌های دانش‌بنیان و صادرات محور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تشکیل کارگروه تقویت تعاونی‌های صادرات محور و دانش بنیان خبر داد و گفت: در صورت تعامل و برنامه‌ریزی دقیق بین دستگاه‌های اجرایی، اداره کل استان تهران، دانشگاه‌ها و صنایع و اصناف تحول بزرگی در حوزه اشتغال و بازار کار ایجاد می‌شود.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در حمایت از کارآفرینان گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه کارآفرینان برتر وجود دارد این است که بعضا دستگاه‌های اجرایی و مسئول نیاز جامعه هدف را به خوبی تشخیص نمی‌دهند و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های متناقض در این خصوص به دلیل عدم شناخت کافی زیاد است؛ در نتیجه هزینه ایجاد می‌کند لذا راهکاری در اداره کار استان تهران پیشنهاد و اعلام کردیم کارآفرینان برتری که عضو کانون کارآفرینان هستند و از یک حوزه مثل صنعت معرفی شده‌اند، به عنوان مشاور مدیر ارشد آن حوزه در سطح استان به کار گرفته شوند.

وی افزود: این پیشنهاد در هیات امنای کانون کارآفرینان استان تهران مصوب و مقرر شد تا کارآفرین برتر هر حوزه از این پس به عنوان مشاور مدیر ارشد آن حوزه در تنظیم مقررات و دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه حضور داشته باشد و نظرش جلب شود که این مصوبه فروردین ماه سال گذشته در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه از تشکیل کارگروه تقویت تعاونی‌های صادرات محور و دانش بنیان خبر داد و گفت: در راستای توسعه مشارکت مردمی، برندسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها کارگروهی به منظور توسعه و تقویت تعاونی‌های دانش بنیان و صادرات محور ایجاد کرده‌ایم که دبیرخانه آن با دبیری اتاق تعاون تهران در حال فعالیت است و جلسات آن به طور مستمر برگزار می‌شود و اتاق‌های سه‌گانه فعال در بخش خصوصی شامل اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در آن عضوند.

آذرپناه در عین حال بر لزوم بهبود ساختار مدیریت اشتغال در مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق بین دستگاه‌های اجرایی، اداره کل استان تهران، دانشگاه‌ها و صنایع و اصناف می‌توان در حوزه اشتغال و بازار کار تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته با برنامه‌ریزی اساسی و مناسب و هم افزای و همکاری شرکای اجتماعی حوزه اشتغال و کارآفرینی توانستیم رشد متوسط دو برابر میانگین کشوری را در نرخ شاخص‌های کلان اشتغال و بازار کار به ثبت برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان گفت: ساختار استان تهران، ساختار جامعی است و سمت عرضه نیروی کار در استان تهران عمدتا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند؛ ساختار بازار کار ایران نیز عمدتا به سمت بخش خدمات مولد، ‌ دانش‌بنیان و حوزه آموزشی و پزشکی است و غیر فارغ التحصیلان نمی‌توانند به این مباحث ورود کنند؛ لذا با فرصت‌های جدیدی که به فارغ التحصیلان اختصاص داده می‌شود می‌توان ضمن تحول و رونق بازار کار، فارغ التحصیلان بیکار را در مشاغل ایجادی ساماندهی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha