• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052315671
  • خبرنگار : 71402

تقویت مناطق هم مرز با اوکراین، دستورکار کمیته ضد تروریسم روسیه

تقویت مناطق هم مرز با اوکراین، دستورکار کمیته ضد تروریسم روسیه
حملات اوکراین به کورسک

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، با در نظر گرفتن وقایع در مناطق هم مرز با اوکراین، توجه ویژه‌ای به تقویت اثربخشی اقدامات ضد تروریستی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) با برگزاری جلسه کمیته ملی ضد تروریسم، مسائلی از جمله افزایش آمادگی مناطق فدراسیون روسیه «برای دفع حملات تروریستی و همچنین اولویت‌بندی وظایف برای پیشگیری از تهدیدات تروریستی در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه» را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه این بحث و گفت‌وگوها، وظایف اولویت‌دار برای پیشگیری از تروریسم، به حداقل رساندن و از بین بردن پیامدهای آن در مواجهه با افزایش تهدیدات تروریستی مشخص شده است. توجه ویژه به بهبود اثربخشی اقدامات ضد تروریستی با در نظر گرفتن وقایعی که در مناطق هم مرز با اوکراین رخ داده است، معطوف شده است.»

از هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین تحرکاتی را علیه اراضی فدراسیون روسیه در منطقه کورسک آغاز کرده‌اند که گرچه تلفات گسترده‌ای را در میان آنها بر جای گذاشته، اما چندین شهرک به کنترل آنها درآمده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه با برگزاری جلسه‌ای ویژه برای رسیدگی به مساله نفوذ مرزی اوکراین، خواستار حل و فصل سریع این موضوع و بیرون راندن دشمن از خاک روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین با اشاره به عملیات اوکراینی‌ها در خاک روسیه گفت: «وضعیت در منطقه کورسک نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف پیشنهادهای صلح مسکو و میانجی‌ها را رد می‌کند.»

پوتین تاکید کرد: «مهمترین چیز در حال حاضر حل مشکلات فوری در منطقه کورسک است؛ اینکه وزارت دفاع باید دشمن را از قلمرو منطقه بیرون کند. کی‌یف از طریق اقدامات خود در منطقه کورسک در تلاش است تا مواضع مذاکره خود را در آینده بهبود بخشد. وضعیت منطقه نشان می‌دهد که چرا رژیم کی‌یف پیشنهادهای صلح مسکو و میانجی‌ها را رد کرد. اقدام کی‌یف در منطقه کورسک یک هدف نظامی برای متوقف کردن پیشروی نیروهای روسیه را دنبال می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که بشود درباره آن با کی‌یف مذاکره و گفت‌وگو کرد چراکه کی‌یف غیرنظامیان و تأسیسات هسته‌ای را هدف قرار می‌دهد. کی‌یف خواسته اربابان خود در غرب را اجرا می‌کند که با دستان اوکراین علیه روسیه می‌جنگند. کی‌یف از طریق اقدامات خود در کورسک برای بهبود موضع آینده خود در مذاکرات تلاش می‌کند. دشمن پاسخ مناسبی را به اقدامات خود دریافت خواهد کرد و تمام اهداف عملیات ویژه نظامی محقق خواهد شد. باید با گروه‌های خرابکار در چارچوب عملیات ضد تروریسم در مناطق مرزی، جنگی فعال داشت.»

رهبر کرملین همچنین وعده داد که ارزیابی از رویدادهای جاری در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک ارائه خواهد شد. به گفته پوتین، وضعیت نسبی آرام در منطقه بریانسک امروز تضمین نمی‌کند که این وضع ادامه خواهد داشت، «ما باید برای سناریوهای مختلف آماده شویم.» رئیس‌جمهور روسیه معتقد است کی‌یف به تلاش‌های خود برای بی‌ثبات کردن مناطق مرزی روسیه از جمله منطقه بریانسک ادامه خواهد داد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha