• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403052315648
  • خبرنگار : 71650

کلانتری مطرح کرد

بر ملا کردن جبهه استکبار بر دوش دانشگاهیان

بر ملا کردن جبهه استکبار بر دوش دانشگاهیان

عضو شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" و معاون فرهنگی وزیر علوم در دولت سیزدهم، با بیان اینکه گستره مکانی جبهه مقاومت فراتر از رنگ لعاب ظاهری و صوری است، گفت: نقش تبیین گری و بر ملا کردن جبهه استکبار بر دوش دانشگاهیان است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین کلانتری در نشست خبری اطلاع رسانی درباره نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" با موضوع پاسداشت فرماندهان میدان و دیپلماسی مقاومت، شهید حسین امیرعبداللهیان و شهید اسماعیل هنیه که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: هنوز نیاز است در جامعه ما تبیین دقیق معنای مقاومت و جبهه مقاومت شامل معنا، گستره زمانی و گستره مکانی آن شکل گیرد و این رسالت مهمی است که مجموعه آموزش عالی با همکاری دانشگاه ها در مقیاس ملی و بین الملی می‌تواند به آن اهتمام داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مقاومت به معنای وسیع کلمه مقابله با استکبار و سلطه گری و ظلم است، توضیح داد: حضرت روح الله آمریکا را نمونه اعلای این خوی شیطانی می‌دانست. از این رو مقابله با این ظلم و استکبار و استعمار ویژگی مرکزی مقاومت است. جبهه مقاومت یاور مظلومین بودن و دشمن مستکبرین و ظالمان بودن و نوعی مبارزه است. لذا عمل منفعلانه نیست و از قضا نوعی اعمال قدرت است که توان تولید دارد و توان دارد به صورت منفعلانه مناسبات را در مقیاس جهانی دگرگون کند. این معنای مقاومت گستره زمانی وسیعی دارد.

عضو شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" ادامه داد: تاریخ انبیا نشان می‌دهد سر سلسله داران این جبهه انبیا و اولیا بودند و تمامی انبیا مقابله با ظلم و استکبار و خوی استکباری و استعمار را در دستور کار خود قرار دادند. به تعبیر قرآنی این مبارزه از آدم ابو البشر شروع شده و امتداد پیدا کرده و خواهد کرد. این امر مبنای تمایز جبهه حق و باطل است و گستره زمانی وسیعی دارد. همچنین در دوره جدید، پرچم دار جبهه مقاومت ایران است. بعد از انقلاب یکی از آرمان‌های اساسی انقلاب مبارزه با استکبار بوده است. در دوره جدید جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های انقلاب جبهه مقاومت را میان داری، صورت بندی و ترویج می‌کند و گفتمان مقاومت را در اقصی نقاط جهان ترویج می‌کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم در دولت سیزدهم، با طرح این سوال که گستره مکانی مقاومت چیست؟، تصریح کرد: جبهه مقاومت گستره فرا ملی دارد و محدود به جغرافیای ایران نیست، کما اینکه رهبر کبیر انقلاب تاکید داشتند جبهه مستضعفین جبهه جهانی است و جبهه مقاومت جبهه فرا ملی و جهانی و فرا مذهبی و دینی است و از ادبیان مختلف یهودیت و مسیحیت و .. عضو این جبهه هستند. اساس جبهه مقاومت با انسانیت پیوند خورده است و از این رو گستره مکانی آن از مغز و متن آمریکا و اروپا شروع و تا آسیا و آسیا میانه و همه جهان را در بر می‌گیرد. در همه کشورها در قضیه فلسطین و غزه شاهد نمایان شدن بارز این جبهه هستیم و بر اساس این نگاه، رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی که مقابل ظلم صهیونیست ها ایستادند پیامی را صادر می‌کنند و می‌گویند این دانشجویان معترض در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

کلانتری با بیان اینکه جبهه مقاوما فراتر از رنگ و لعاب ظاهری و صوری است و به ویژگی انسانی اشاره دارد که در ادیان الهی و خاصه ابراهیمی به آن توجه شده است، تصریح کرد: در این مسر دانشگاهیان نقش به سزایی دارند. نقش تبیین گری و بر ملا کردن جبهه استکبار بر دوش دانشگاهیان است و تبین خوی سلطه گری آمریکا و نژاد پرستی صهیونیست ها رسالت مهم جامعه دانشگاهی است که با تعاملات فراملی با دانشگاه ‌های یگر کشورها می‌توانند این رسالت را انجام دهند. دانشجویان نقش ویژه ای دارند که این نقش ولو با فراز فرودهای پس از انقلاب به خوبی ایفا شده است. در ماجرای حملات عظیم و دردمنشانه صهیونیست‌ها به غزه، این دانشگاهیان و دانشجویان توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مجاهدان در غربت هم در غربت مکانی هستند و هم به معنای وسیع کلمه غربتی از انظار دارند، توضیح داد: این مجاهدان بی ادعا در جهان چه در لباس نظامی، چه لباس فرهنگی، چه لباس دیپلماسی و چه لباس سیاسی و علمی و فناوری بر علیه این دردمندی ها و ظلم ستم روا داشته شده مبارزه می‌کنند. جبهه مقاومت جبهه وسیعی است که از آغاز تاریخ بشر شروع شده و امتداد یافته است و همه افراد و انسان ها را در بر می‌گیرد. ما باید این جبهه مقاومت و ابعاد آن را تبین کنیم. در این راستا یک تصمیم کلیدی حدود ۴ سال پیش در این اجلاسیه گرفته شد. دو همایش علمی سالانه تمهید شد که اولین آن سال ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت برگزار و از میان مقالات ارسالی تعداد ۲۹ مقاله انتخاب و ارایه شد. آثار منتخب در قالب مجموعه مقالات منتخب منتشر شد. اجلاسیه امسال نیز شهریور در مشهد و با همکاری مرکز و بنیاد پژوهش آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

در بخش دیگر این نشست حجت الاسلام احمد حسین فلاحی رییس فراکسیون مقاومت مجلس یازدهم، اظهار کرد: بعد از نشست در مشهد برای اجلاسیه سال گذشته، طوفان الاقصی شکل گرفت و رسالت ما برای دفاع از مردم غزه سنگین تر شد. در نشست این دوره که در مشهد برگزار می‌شود قریب به ۵۰ تشکل و سمن فعال در حوزه فلسطین و مقاومت حضور دارند.

وی ادامه داد: در ابن راستا در روزهای آینده با شکل گیری فراکسیون مقاومت در مجلس دوازدهم نیز نشست دیگری در کشور عراق برگزار می‌شود تا انشالله از طریق نمایندگان کشورها ارتباط دولت ها تقویت شود. در این نشست چند هدف دنبال می‌شود که کمک فوری به مردم غزه، بازسازی غزه پس از پایان جنگ از جمله آن است. از طرفی نشست دوم ما بعد از مشهد و در راستای تجلیل از شهدای خدمت در کشور سوریه با حصور نمایندگان لبنان، عراق و سوریه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی همچنین با اشاره به رسالت رسانه در تبیین اقدامات جبهه مقاومت ادامه داد: امروز جبهه مقاومت ما به گستره جهانی شکل گرفته است. کشورهایی که از آنها انتظار نمی‌رفت هم به این جبهه ورود کرده‌اند اما تبین و بیان جنایات رژیم صهیونیستی می‌طلبد در حوزه رسانه کارهایی انجام شود. همکاران نا در مجلس و در فراکسیون مقاومت نیز در این رابطه که در نشست با دوستان عراقی نقش خود را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha