• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052315624
  • خبرنگار : 71588

انتقال سربازان متهم به آزار یک اسیر فلسطینی از «گوانتاناموی اسرائیل» به بازداشت خانگی

انتقال سربازان متهم به آزار یک اسیر فلسطینی از «گوانتاناموی اسرائیل» به بازداشت خانگی

رسانه‌های عبری از انتقال تمامی سربازان بازداشت‌شده در رابطه با پرونده شکنجه و آزار جنسی یک فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان» به حبس خانگی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری «کان» گزارش داد که تمامی سربازان بازداشت‌شده در رابطه با پرونده شکنجه و آزار جنسی یک فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان» حبس خانگی می‌شوند.

براساس گزارش النشره، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که با آزادی و حبس خانگی تمامی سربازان بازداشت‌شده در رابطه با پرونده شکنجه و آزار جنسی یک فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان» موافقت شده است.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان رژیم اشغالگر به یک اسیر فلسطینی در زندان «سدی تیمان» در صحرای نقب که به «گوانتاناموی اسرائیل» معروف است، تجاوز می‌کنند.

فیلم منتشرشده توسط رسانه صهیونیستی نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی به یک اسیر  فلسطینی تجاوز جنسی می‌کنند که در نتیجه، او با جراحات، شکستگی دنده‌ها و پارگی در روده‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

این صحنه‌ها موج عظیمی از محکومیت را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه سدی تیمان را به بازداشتگاه فلسطینی‌هایی تبدیل کرده که از نوار غزه آورده می‌شوند و آنها را در شرایط غیرانسانی و با دست‌ها، پاها و چشمان بسته حبس می‌کند.

تل‌آویو مدعی است که فلسطینی‌ها برای بازجویی و تصمیم‌گیری درخصوص انتقالشان به زندان و یا آزادی‌شان در این پایگاه بازداشت هستند اما مشخص شد تمامی آنهایی که از این پایگاه آزاد شدند، تحت شکنجه شدید قرار گرفته‌اند.

پیشتر «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خواستار بسته شدن بازداشتگاه مذکور شد و اینکه بازداشتی‌های فلسطینی به زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شوند و توسط سربازان ذخیره دستگیر نشوند. در این میان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به هالوی گفت: اجازه دهید حقیقت را بپذیریم. شما سدی تیمان را به خاطر دادگاه لاهه می‌بندید، شما دوباره از فشار می‌ترسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۲۱

چقدراین حکم ضعیف است ویک توهین به فلسطین وفلسطینی است، که یک جنایتکارحکمش پس ازجنایت؛ حبس خانگی است یعنی بروبخوربخواب وخوش باش@!!!@