• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052315601
  • خبرنگار : 30058

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت آشتی هیات‌های ورزشی و میراث فرهنگی و گردشگری

ضرورت آشتی هیات‌های ورزشی و میراث فرهنگی و گردشگری

ایسنا/اردبیل عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آشتی هیات‌های ورزشی و میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

احد بیوته در گفت‌ وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه حوزه‌ها زیرمجموعه‌ای از حوزه فرهنگی هستند، گفت: وقتی ما همه لوایح و طرح‌ها را مجاب می‌کنیم که باید پیوست فرهنگی داشته باشند، پس این مهم را می‌توان در کل جامعه قیاس کرد.

وی با بیان اینکه اگر برای کاری از باب فرهنگی ورود کنیم، در آن کار موفق خواهیم بود، افزود: با این عمل اگر فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی و حتی فرهنگ مصرف درست باشد؛ به عبارتی اگر در تمامی ابعاد فرهنگ ، فرهنگی‌بودن را به صورت صحیح رواج دهیم، در آن صورت به نتیجه عالی و متعالی خواهیم رسید.

بیوته با اشاره به برخی برنامه‌های خود در خصوص حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید در کمیسیون فرهنگی هیات‌های ورزشی و میراث فرهنگی و گردشگری را آشتی دهیم. شاید از جنس موجودیت متفاوت هم هستند، اما اگر بتوانیم هیات های ورزشی را در استان سازماندهی کنیم تا به گردشگر ورزشی ختم شود، در سراسر استان در ۱۲ ماهِ سال شاهد حضور گردشگر و توریست ورزشی خواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی افراد بسیاری تلاش می‌کنند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی اگر تعهدات مالی فرهنگی خود را به درستی هدایت نمایند، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر روزهای سختی را سپری کنند.

وی با بیان اینکه از دیوان محاسبات باید سئوال شود که اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها چگونه هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ دیربازده و کاری بوده و دارای عمق تاثیرگذاری و ماندگاری بالایی است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ روح جامعه را هدایت می‌کند، گفت: فرهنگ در جامعه تمدن، سخت‌افزار و روح ایجاد می‌کند و هر چقدر این موضوع را نادیده بگیریم، ضعف فرهنگی ما را به سمت قهقرایی سوق خواهد داد.

بیوته با بیان اینکه باید از خرده‌فرهنگ‌ها شروع کنیم، افزود: آن دسته از خرده‌فرهنگ‌هایی که عامل انگیزشی بوده و با زود در دسترس قرار گرفتن می‌توانند افکار جامعه را هدایت کنند، نهایتا تنه تنومند فرهنگ جامعه را تشکیل می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرده‌فرهنگ‌ها همچون شاخه‌های نازک درختان هستند، ادامه داد: یک درخت هر چقد تنومند و قطور باشد، هیچ‌وقت از تنه میوه‌ نمی‌دهد، بلکه میوه در تازه‌ترین شاخه بوجود می‌آید. پس اگر شاخه‌های تازه و کوچک را به عنوان خرده‌فرهنگ‌ها قیچی کرده و به زمین بریزیم، فرهنگ ما بار و ثمر نخواهد داشت.

وی با ارائه مثالی با طرح این سئوال که در بحث حجاب چرا لباس محلی اقوام نادیده گرفته شده است، گفت: چرا در این حوزه به سمت یکپارچه‌سازی رفتیم تا همه زده شوند؟ چرا تنوع موجود ظرفیت جامعه را نادیده گرفتیم؟

بیوته با تاکید بر اینکه فرهنگ چنان اهمیتی دارد که اگر جامعه فرهنگ را نادیده بگیرد، ضرر می‌کند، ادامه داد: جامعه‌ای که با فرهنگ آشنایی نداشته باشد، فرهنگ‌زده شده و پذیرش فرهنگی غربی پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خودمان را بشناسیم، به آن احترام بگذاریم، پرورش دهیم تا برای تخم‌ریزی افکار جدید برای ما بستر ایجاد کند، تصریح کرد: متاسفانه متخصصین ما از این مسائل غافل هستند و تا زمانی که افراد غیرفرهنگی برای فرهنگ تصمیم بگیرند و اجرا کنند، خروجی غیر از این نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha