• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403052315581
  • خبرنگار : 71650

قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»:

گفتمان مقاومت باید با حساسیت بیشتری دنبال شود

گفتمان مقاومت باید با حساسیت بیشتری دنبال شود

قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»، گفت: بعد از شهادت اسماعیل هنیه باید گفتمان مقاومت با نگاه متعالی‌تر و با حساسیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی در نشست خبری اطلاع رسانی درباره نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" با موضوع پاسداشت فرماندهان میدان و دیپلماسی مقاومت، شهید حسین امیرعبداللهیان و شهید اسماعیل هنیه که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: نهمین اجلاسیه جهادگران غربت با توجه به نگاه خالصانه، مخلصانه و صادقانه افراد بی‌نام و گمنام مانند شهید امیرعبدالهیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت شهید امیر عبداللهیان در دیپلماسی مقاومت و پرچم داری او در این حوزه، توضیح داد: جبهه مقاومت هرآنچه انرژی و نیرو و حرکت به سوی از بین بردن و نابودی اسرائیل دارد از موسسین این جایگاه گرفته است‌. تشعشع نگاهی که آیت الله رئیسی دنبال کرد روز به روز در دنیا و در کشورهای مختلف و حتی در اروپا و آمریکا فراگیر می‌شود. کما اینکه دانشجویان آمریکا و اروپا در مسیر ندای رهبر انقلاب و آنچه فریاد هیهات منه ذلت حسین ابن علی در عصر عاشورا بود، حرکت کردند و ادامه دادند و ما نیاز داریم به این گفتمان بپردازیم.

قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت"، با بیان اینکه جامعه ما در تمام دنیا این ظرفیت را دارد که از آرمان آزادی خواهی و مجاهدت در برابر صهیونیسم در مسیر نگاه روشن و آیین حسینی نقشه برداری کند، افزود: این اجلاسیه با رویکرد دفاع از مظلومین و گفتمان سازی مجاهدین در غربت و حمایت از هر نگاهی که دنبال ظلم ستیزی و مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم است را ترویج داد.
این اجلاسیه در سوریه نماد مقاومت در مقابل جور ظالمین زمام است و خون به ناحق ریخته شده در بسیاری از نقاط آن منطقه درخت مقاومت را آبیاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با بیان اینکه اولین مقدمات اجلاسیه نهم به یاد شهید عبداللهیان و با حضور خانواده ایشان و چندین کشور عضو مقاومت و سخنرانان و افراد موثر در حوزه مقاومت در منطقه شکل گرفت، تصریح کرد: این جلاسیه از دامغان استان سمنان شکل گرفته و الان می بینیم به صورت منطقه‌ای و بین المللی آثار وجودی خود و گفتمان مقاومت و دفاع از مظلومین را پرچم داری می‌کند. این سخن امام رحمت الله که نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون آنها در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شود، شعار اجلاسیه نهم است که اختتامیه آن در مشهد برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد که بعد از شهادت اسماعیل هنیه باید گفتمان مقاومت با نگاه متعالی تر و با حساسیت بیشتری دنبال شود.

قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت"، یادآور شد:  همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند حضور جبهه مقاومت در منطقه جزو حیاتی ترین مسائل است و روز به روز این جبهه مقاومت باید تقویت شود. از این رو این اجلاسیه می‌تواند در ایامی که دنیا انتظار آن را می‌کشد که کشور ما و سپاه مقتدر ما با علمداری مقام معظم رهبری به اقدام مفتضحانه اسرائیل پاسخ دهد، در زمینه تبیین و گفتمان و بیان واقعیت ها موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی همچنین این را هم گفت که این اجلاسیه با حضور نخبگان و متفکران و اندیشمندان دغدغه مند مبارزه در حوزه مقاومت می‌تواند در جهت تبیین واقعیت ‌ها و گفتمان مقاومت را نقش ایفا کند.

وی هدف از برگزاری اجلاسیه مذکور را، تکریم مجاهدانی که در غربت به فراموشی سپرده شده یا در حاشیه ذهن ها رفته‌اند عنوان کرد و گفت که در این اجلاسیه خانواده شهید امیر عبداللهیان، خانواده شهید اسماعیل هنیه، سرکار خانم مصطفوی صبیه امام خمینی (ره) به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت در دنیای اسلام حضور دارند و از شهدای گران قدری که شخصیت آنها در جبهه مقاومت تاثیرگذار بوده است. همچون سردار طهرانی مقدم، سردار قاسم سلمانی، سردار سید محمد حجازی و فرماندهان مختلف جبهه مقاومت اعم از سید عیسی طباطبایی و همچنین خانواده سید الشهدای خدمت آیت الله رئیسی تجلیل می‌شود.

قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت"، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این اجلاسیه درحالی در کشور هندوستان و در دهلی نو و لکنو برگزار شد که شور و نشاط و تشنگی مردم دیده می‌شد. حضور بسیاری از مسئولین پارلمانی و دولتی از ادیان و نگاه‌های مختلف نشان دهنده توجه ویژه‌ای بود که مردم به این امر داشتند. تا این لحظه شخصیت های علمی، جهادی، فرهنگی و اجتماعی ۲۶ کشور و فرمانده کل سپاه، سفرا و فرماندهان گروهی جهادی از هفت کشور عضو مقاومت مهمان رسمی برنامه اجلاسیه نهم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha