• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052315532
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

۶۳۰ میلیارد تومان پروژه برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است

۶۳۰ میلیارد تومان پروژه برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع ۶۳۰ میلیارد تومان پروژه برای گذر از پیک تابستانی امسال در استان اجرا شده است.

«رسول روستایی» روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست با خبرنگاران افزود: برق ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و ۱۸۱۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ پست فوق توزیعی، ۸۱ فیدر فشار متوسط ۳۳ کلیوولت و پنج هزار ۷۰۰ شبکه فشار متوسط تامین می شود.

وی اظهار کرد: از ۹ هزار و ۹۰۰ پست توزیع، شبکه به چهار هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف تبدیل می شود و برق مشترکان را توزیع و تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۰۰هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۴۵ هزار مشترک معادل ۸۱ درصد خانگی، ۳۲ هزار معادل ۱۰ درصد مشترک تجاری، ۱۴هزار مشترک معادل ۵ درصد عمومی، ۳۴۰۰ مشترک معادل یک درصد کشاورزی، ۳۶۰۰ کنتور روشنایی معادل ۱.۲ درصد، ۱۳۰۰ مشترک صنعتی و ۱۱۰۰مشترک آزاد هستند.

روستایی تصریح کرد: سالانه دو هزار میلیون کیلووات ساعت فروش انرژی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد فروش انرژی این استان خانگی، ۱۷ درصد عمومی، صنعت ۱۰ درصد و ۷درصد تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروانه مشترکان کشاورزی ۱۷ ساعته است، عنوان کرد: در فصل تابستان پنج ساعت همکاری کنند کل برق تابستانه آنها رایگان می شود.

روستایی با بیان اینکه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد قطعی برق نداشتیم اما مدیریت بار داشتیم، تاکید کرد: طبق قانون در فصل تابستان همه ادارات و سازمان‌ها ۳۰درصد در تایم اداری و ۶۰ تا ۷۰ درصد پس از تایم اداری کاهش مصرف داشته باشند که در صورت رعایت نکردن مصرف، برق ادارات پُر مصرف قطع می شود.

۶۳۰ میلیارد تومان پروژه برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است

وی با بیان اینکه در رابطه با بخش خانگی و تجاری بصورت تشویقی برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: اگر در این دو بخش چند برابر مصرف شود منجر به قطع برق مشترکان پر مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از سرقت شبکه برق در استان گفت: این سرقت ها مشکلات و معضلاتی را به دنبال دارد.

روستایی با اشاره به اجرای ۷ پروژه برقی با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان برای گذر از پیک تابستانی امسال افزود: احداث ۹۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان، تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار به طول ۴۵۰ کیلومتر با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان، توسعه و اصلاح فشار متوسط به طول ۱۴۳ کیلومتر با مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان، تبدیل دو هزار و ۵۰۰ چراغ های پُر مصرف به «ال.ای.دی» با مبلغ ۹ میلیارد تومان، بهسازی شبکه فرسوده ۱۶۵ روستا با ۵۵ میلیارد تومان و نصب خازن ۷ مگاوار با مبلغ سه میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست.

وی محدودیت های زیرساختی فوق توزیع، محدودیت های توزیع، پراکندگی و صعب العبور بودن استان، بالا بودن تلفات، بالا بودن خاموشی ها، رضایت مشترکان، مدیریت منابع مالی، تعالی منابع انسانی، سرقت ها، انشعابات غیرمجاز و وصول مطالبات را از مهمترین معضلات شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹ برنامه عملیاتی در سطح استان خواهیم داشت، اظهار کرد: تعمیر ۸۱ فیدر فشار متوسط تاپایان مهر ماه، اصلاح ضریب توان فیدرهای فشار متوسط و خازن ها، اجرای برنامه فیدرگیری و قدرت مانور، تکمیل پروژه سیم به کابل خودنگهدار به طول ۵۰۰کیلومتر، اصلاح زیرساختی مخابراتی شرکت، راه اندازی سامانه کنترل از راه دور(اسکادا) و کاهش تلفات اجرای پروژه رفع افت ولتاژ برنامه های عملیاتی امسال شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد است.

روستایی تاکید کرد: هفت هزار و ۶۰۰ کنتور هوشمند اداری، خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نصب شده که ۵۰ درصد در حوزه صنعت، ۸۰ درصد در بخش کشاورزی و ۴۸ درصد در حوزه ادارات بوده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: انتقاد رسانه ها باعث شده که در امور این شرکت در سطح استان یک قدم به جلو برویم. انتقادهای رسانه ها عملکرد ما را بالا می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha