• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052315524
  • خبرنگار : 71660

فرمانده اوکراینی: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از منطقه کورسک را تحت کنترل داریم

فرمانده اوکراینی: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از منطقه کورسک را تحت کنترل داریم

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین با اشاره به حمله ارتش این کشور به منطقه «کورسک» روسیه ادعا کرد در حال حاضر ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از منطقه مذکور تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در ویدئویی که از خود در کانال تلگرام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور منتشر کرده، گفت: «نیروهای ما کار خودشان را انجام می‌دهند. در واقع مبارزه در تمام خط مقدم ادامه می‌یابد و موقعیت تحت کنترل است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، این اولین باری است که زلنسکی و مقامات اوکراینی تایید می‌کنند ارتش اوکراین داخل منطقه «کورسک» حضور دارد.

اما چنین ادعاهایی از سوی مقامات اوکراینی در حالی مطرح می‌شوند که مقامات روسیه و هم‌چنین خبرنگار نظامی خبرگزاری نووستی ضمن آنکه وضعیت کنونی را در منطقه نامبرده شده «باثبات» توصیف کرده‌اند، خاطرنشان کرده‌اند: «ترجیح دشمن بر مانور است و هنوز آماده در هم شکستن دفاع روسیه نیست. در این حملات، اوکراینی‌ها تجهیزات زیادی را از دست داده و بالگردهای ما به طور فعالی در حال عملیات هستند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه طی جلسه‌ای با مقامات ارشد دفاعی و امنیتی ضمن بیان اینکه ارتش روسیه پیروز خواهد شد، اظهار کرد: «حمله‌ای که در ۶ اوت آغاز شد، به نظر می‌رسد منعکس‌کننده تلاش کی‌یف برای دستیابی به موقعیت بهتر مذاکره در مذاکرات احتمالی آینده جهت پایان دادن به جنگ باشد.»

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. کارشناسان معتقدند این حمله با پشتیبانی کامل آمریکا و اروپا اتفاق افتاده و قطعا فرماندهان ناتو اطلاعات لازم را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند. وزارت دفاع روسیه می‌گوید اوکراین در حمله به کورسک متحمل تلفات سنگینی شده و نیروهای روس به انهدام نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha