• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052315507
  • خبرنگار : 71588

المشاط دستور تشکیل دولت جدید یمن به ریاست «احمد الرهوی» را صادر کرد

المشاط دستور تشکیل دولت جدید یمن به ریاست «احمد الرهوی» را صادر کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن حکم تشکیل دولت جدید موسوم به «تغییر و سازندگی» به ریاست «احمد الرهوی» و عضویت ۲۱ وزیر را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، الرهوی درجریان دیدارش با «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که دولت جدید تمامی تلاش خود را برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم یمن و ایجاد راهکارهایی برای رفع مشکلات و موانع نشأت گرفته از تجاوز ائتلاف آمریکایی و سعودی به خاک یمن و تسهیل خدمات‌رسانی به مردم خواهد کرد.

احمد الرهوی همچنین تصریح کرد که دولتش مورد اعتماد عبدالملک بدرالدین الحوثی، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، المشاط و مردم یمن خواهد بود و دولت وی تمامی تلاش خود را برای تسهیل امور مربوط به خدمت‌رسانی به مردم انجام خواهد داد و این دولت برای تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های مردم یمن و یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات ناشی از تجاوز سعودی-آمریکایی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

المشاط نیز در جریان این دیدار تاکید کرد که تشکیل دولت در این شرایط دشوار کنونی با هدف ساماندهی اوضاع داخلی و مقابله با تجاوزات اقتصادی، نظامی و سیاسی و نیز درراستای سازندگی و تغییر صورت گرفته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت تغییر و سازندگی در مأموریت‌های خود موفق باشد و از تمامی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برخوردار شود.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، طبق تصمیمات اتخاذ شده، در دولت جدید به ریاست الرهوی، «محمد مفتاح» معاون اول نخست‌وزیر و «محمد المدانی» معاون نخست‌وزیر در امور مدیریت و توسعه داخلی و حومه‌ای شدند.

در ساختار دولت جدید «محمد العاطفی» وزیر دفاع و «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور به‌همراه «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر در امور دفاعی و امنیتی در سایه تداوم تجاوزات مکرر ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به خاک یمن در پست‌های خود باقی ماندند.

در همین رابطه، منابع آگاه ضمن تاکید بر اهمیت حمایت و پشتیبانی مردمی از این دولت برای ایجاد تغییر و تحول، اعلام کردند تعداد وزارتخانه‌ها در دولت تغییر و سازندگی کاهش پیدا کرده که نخستین گام درراستای تغییر ریشه‌ای به‌شمار می‌آید.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند تلاش‌های زیادی برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای در ساختار دولتی در حال انجام است و این تغییرات نیاز به زمان دارد؛ زیرا میراث سنگینی از وضعیت اسف‌بار ناشی از اشتباهات دولت‌های قبلی و همچنین تجاوز ائتلاف آمریکایی- سعودی و نیز محاصره اعمال‌شده علیه یمن، برجای مانده است.

این تغییرات و انتصابات جدید پس از آن صورت گرفت که عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در هفتم ماه ژوئیه اعلام کرده بود که تشکیل دولت جدید صنعا به دلیل زمان‌بر بودن تلاش‌ها جهت پاکسازی نهادهای دولتی یمن به تعویق افتاده بود؛ چرا که در برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی، شماری از عناصر وابسته به دشمن حضور داشتند که برای شکست، مانع تراشی و فساد در امور تلاش می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha