• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052315448
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد

لزوم ارایه ‌طرح‌ جامع احیای آسیاب‌های باستانی دزفول

لزوم ارایه ‌طرح‌ جامع احیای آسیاب‌های باستانی دزفول

ایسنا/خوزستان عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از پل باستانی دزفول بر ارایه طرح جامع احیای این پل و آسیاب‌های باستانی توسط اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تأکید کرد و گفت: با ارائه این طرح، جذب اعتبار برای آن‌ها صورت خواهد گرفت.

به‌ گزارش ایسنا، عباس پاپی‌زاده با بیان این‌که از ظرفیت پل باستانی و آسیاب‌های آبی دزفول به نحو مطلوب استفاده نشده است، افزود: آسیاب‌های آبی باید مرمت و به گذر فرهنگی و گردشگری تبدیل شوند؛ به‌عنوان مثال، با راه‌اندازی دوباره آسیاب‌ها و مراحل آرد گندم و پخت نان با لباس سنتی دزفول بصورت نمادین، می‌توان به جاذبه گردشگری آسیاب‌ها اضافه کرد.

او ارائه طرح جامع احیای پل و آسیاب‌ها را توسط اداره میراث‌فرهنگی شهرستان را خواستار شد و گفت: با ارائه این طرح، جذب اعتبار برای آن‌ها صورت خواهد گرفت و می‌توان این میراث گرانبها را احیاء و به جاذبه گردشگری بالقوه تبدیل کرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پل باستانی باید ماهیت تاریخی خود را حفظ کند و بهتر است نرده‌های فلزی آن برچیده شده و بجای آن از مصالح مناسب از جمله آجر و خشت بکار رود؛ همچنین بخشی از دیواره پایه پل به عنوان نمادی از معماری دوران باستان و هویت تاریخی پل با ویترین شیشه‌ای پوشیده شود.

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، در  این بازدید، خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزفول نیز  برخی از مشکلات پیرامون پل باستانی را بیان کرد و هماهنگی و همراهی بیشتر شهرداری دزفول با اداره میراث‌فرهنگی در زمینه نگهداری و نظافت حریم پل را خواستار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزفول برخی مشکلات از جمله کمبود نیرو و اعتبار را از چالش‌های این اداره برشمرد و خواستار حمایت نماینده دزفول برای حل این مشکلات شد.

عباس پاپی‌زاده و حمیدرضا خادم علاوه بر پل ساسانی، از ساباط ناهید، خانه آذر (عبید زاکانی) و خانه تاریخی عدل نیز دیدن کردند.

در همین موضوع:

آسیاب‌های آبی‌ـ‌تاریخی دزفول نیازمند مرمت مداوم هستند

آسیاب‌های دزفول از دوران ساسانی تا دیلمی، صفوی و قاجاریه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha