• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052315406
  • خبرنگار : 71588

حماس: جنگ نسل‌کشی و ترورها هیچ تاثیری بر اهداف راهبردی طوفان الاقصی ندارد

حماس: جنگ نسل‌کشی و ترورها هیچ تاثیری بر اهداف راهبردی طوفان الاقصی ندارد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان اعلام کرد که جنگ نسل‌کشی و ترورها هیچ تاثیری بر اهداف استراتژیک عملیات طوفان الاقصی نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس مراسم یادبودی را در سالن «رشید قطب» در شهر «صیدا» برای شهید «سامر الحاج» برگزار کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ورودی شهر صیدا در روز جمعه ۹ اوت (۱۹ مرداد) ترور شد.

براساس گزارش العهد، در این مراسم نمایندگان گروه‌های فلسطینی، احزاب لبنانی، کمیته‌های مردمی و داخلی و گروهی از علما و شخصیت‌های دینی حضور داشتند.

در همین راستا، احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان درجریان سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد مقاومت درراستای مشارکت آشکار در پروژه آزادسازی که در هفتم اکتبر درچارچوب نبرد طوفان الاقصی شروع شد به شهید دادن یکی پس از دیگری ادامه می‌دهد.

عبدالهادی تاکید کرد حماس در لبنان هیچ ارتباطی با پروژه‌هایی که امنیت لبنان را تضعیف می‌کنند یا پروژه‌هایی که هدف آنها کنترل اردوگاه‌ها است، ندارد.

وی ادامه داد این جنبش هرگز به فکر جایگزینی برای کسی نبوده است، بلکه یک پروژه جهادی و مقاومتی است و می‌خواهد در نوک پیکان آزادسازی باشد.

نماینده جنبش حماس در لبنان در ادامه اظهار کرد جنگ نسل‌کشی و جنایات ترور دشمن بر اهداف راهبردی نبرد طوفان الاقصی که از روز اول نبرد برقرار شده است و آنچه رهبران این جنبش انجام داده‌اند و نیز استواری ساکنان غزه و کرانه باختری هیچ تاثیری نگذاشته و تنها دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی را بیشتر کرده است.

منابع رسانه‌ای روز جمعه از حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان و شهادت و زخمی شدن چند تن خبر دادند.

طبق گفته منابع، هدف حمله صیدا، سامر الحاج، افسر امنیتی حماس در اردوگاه آوارگان عین الحلوه بوده که به شهادت رسید.

در همین رابطه، شیخ علی الیوسف، یکی از اعضای دفتر اجرایی هیئت علمای فلسطین نیز تصریح کرد که قهرمانان مقاومت در فلسطین و لبنان به دشمن صهیونیستی ضربه زدند و پیروزی‌هایی را از تاریخ هفت اکتبر ۲۰۲۳ محقق کردند و این امر باعث شد تا چهره جنایتکار واقعی را به جهانیان نشان دهد و این به وضوح از کشتارها و جنگ نسل‌کشی آن مشهود است که انسان‌ها به‌ویژه کودکان و زنان را مورد هدف قرار می‌دهد و در عین حال در مقابله با مبارزان قهرمان مقاومت ناکام مانده‌اند.

وی از حزب‌الله و گروه اسلامی خواست ضربه‌های دردناک‌تری علیه صهیونیست‌ها وارد کنند زیرا صهیونیست‌ها همراه با آمریکای ظالم با همه می‌جنگند.

الیوسف همچنین از سازمان‌ها و احزاب فلسطینی و لبنانی خواست تا در نبرد تاریخی سرنوشت نقش‌آفرینی کنند.

علی الیوسف گفت: سکوت در زمانی که صهیونیست‌ها مرتکب قتل عام می‌شوند جایز نیست و ما در کنار حمایت خداوند متعال خواهیم ایستاد. اگر در موقعیت ضعیف خود باقی بمانیم و ساکنان غزه را ناامید کنیم، تاریخ ما را مسؤول خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سیصد و دوازدهمین روز متوالی به جنایت نسل کشی در نوار غزه با انجام حملات هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن ساکنان این باریکه ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۹ هزار و ۸۹۷ تن و  افزایش شمار مجروحان به ۹۲ هزار و ۱۵۲ خبر داد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha