• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052315405
  • خبرنگار : 71603

تعدیل نیرو دانشگاه آمریکایی به دلیل مشکلات مالی

تعدیل نیرو دانشگاه آمریکایی به دلیل مشکلات مالی

یک دانشگاه آمریکایی به دلیل شرایط بد اقتصادی ناچار به تعدیل نیرو شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هایر اِددایو، دانشگاه ایلینوی غربی نزدیک به ۹۰ نفر از اعضای هیات علمی و کارکنان خود را اخراج می‌کند. 

این موسسه دولتی با افزایش هزینه‌ها، کاهش ثبت نام دانشجو و کسری فزاینده بودجه دست و پنجه نرم می‌کند.

بر این اساس دانشگاه ایلینوی غربی قصد دارد ۵۷ پست هیات علمی که ۴۰ نفر از آنها مستمری هستند و ۳۲ پست کارکنان را به عنوان بخشی از تلاش برای پایدارتر شدن وضعیت مالی خود کاهش دهد.

این دانشگاه دولتی همچنین ۱۶ موقعیت را از پردیس Quad Cities خود به پردیس اصلی خود در سال ۲۰۲۵ منتقل می‌کند. 

این حرکت ها به دنبال طرح های بودجه قبلی دانشگاه است که شامل توقف استخدام، کاهش کمک های دانشجویی، حذف ۱۰۰ موقعیت خالی، عدم تمدید ۳۵ قرارداد اساتید و ادغام دپارتمان ها می‌شد.

ایلینوی غربی به فهرستی از مؤسساتی پیوسته است که در حال کاهش فعالیت خود برای مدیریت فشارهای مالی هستند.

کریستی میندروپ، رئیس موقت ایلینوی غربی، در یک بیانیه گفت: به منظور رسیدگی به ثبات مالی، ما باید بدانیم که مؤسسه ما، مانند بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها در سراسر کشور، باید اندازه و شکل مناسبی برای خدمت به این تعداد دانشجو داشته باشد.

همانطور که او اشاره کرد، دانشگاه در سال‌های اخیر با کاهش شدید ثبت نام مواجه شده است. بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی، تعداد دانشجو در پاییز ۱۹ درصد کاهش یافت و به ۷هزار و ۶۴۳ دانشجو رسید و این رقم بر اساس داده های دولت فدرال نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی، ۳۹.۳ درصد کاهش یافته است.

با کاهش ثبت نام و افزایش هزینه‌ها، ایلینوی غربی با کسری بودجه فزاینده دست و پنجه نرم می کند. در سال مالی ۲۰۲۳ میلادی کسری بودجه آن از ۴.۱ میلیون دلار در سال قبل، به ۱۲.۵ میلیون دلار افزایش یافت.

این دانشگاه اعلام کرد که "به طور فعال فرصت های درآمدی جدید و اقدامات صرفه جویی در هزینه را برای تثبیت بودجه بررسی خواهد کرد" و افزود که به دنبال جذب بازارهای جدید دانشجویان، افزایش نگهداری و نقل و انتقالات و پاسخگویی به نیازهای توسعه نیروی کار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha