• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052315384
  • خبرنگار : 71496

واکنش اسموتریچ به کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ غزه

واکنش اسموتریچ به کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ غزه

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم وارد جنگی ماهیتی شده، تاکید کرد که کاهش رتبه اعتباری این رژیم مساله‌ای عادی است.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و از چهره‌های افراطی کابینه این رژیم اظهار کرد: «اسرائیل وارد جنگی ماهیتی شده که طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ آن محسوب می‌شود.»

طبق گزارش النشره، اسموتریچ گفت: کاهش رتبه اعتباری اسرائیل به دلیل جنگ و پیامدهای آن و نیز خطرات ژئوپلیتیک مساله‌ای عادی است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه در اظهاراتی رویاپردازانه مدعی شد: بعد از آنکه در جنگ پیروز شویم و امنیت را بازگردانیم و توازنی مسؤولانه را ایجاد کنیم، رتبه اعتباری بار دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

این اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش آژانس رتبه بندی فیچ است.

فیچ رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را روز دوشنبه یک پله از «A+» به «A» کاهش داد و هشدار داد که جنگ اسرائیل در غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد و بر فعالیت‌های اقتصادی این رژیم تاثیر بگذارد.

فیچ در یادداشتی گفت: «درگیری در غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد و خطر گسترش آن به دیگر جبهه‌ها وجود دارد.»

این آژانس افزود: «علاوه بر خسارات انسانی، این امر می‌تواند منجر به هزینه‌های نظامی بیشتر، تخریب زیرساخت‌ها و آسیب دائمی بیشتر به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شود که وخامت بیشتر معیارهای اعتباری اسرائیل را درپی خواهد داشت.»

فیچ اعلام کرد که ادامه درگیری‌ها تا سال آینده اسرائیل را مجبور به ادامه هزینه‌های نظامی بالایی می‌کند و همچنین باعث اختلال بیشتر در بخش گردشگری، ساخت و ساز و تولید در مناطق مرزی خواهد شد.

این در حالی است که میانجی‌های بین‌المللی از اشغالگران و حماس خواسته‌اند تا این هفته مذاکرات درباره توافق آتش‌بس و آزادی اسرا را از سر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۱

میانجی‌های میانجی ها؟! از اسرائیل خواسته بیاد سر میز مذاکره ؟! مذاکره با کی؟! اینا ک تمام مذاکره کنندها رو یکی یکی میکشن. اینجوری جلو میرن، کسی باقی نخواهد ماند برای مذاکره !

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۴۵

آف بر این دنیا و روابط حاکم بین انسان نماها که هیچ انسانیتی در آن وجود ندارد .‌‌این همه جنایت را چگونه میتوان دید و حرفی برای محکومیت آن نزد .‌‌‌‌‌چرا قدمی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و غزه برنمیدارید . تازه به متجاوز کمک میکنند تا جنایت کند