• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403052315366
  • خبرنگار : 50136

مدیر کل تعاون استان اعلام کرد

فعالیت ۲۱۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی آذربایجان‌غربی

فعالیت ۲۱۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۰ تشکل کارگری و ۸۰ تشکل کارفرمایی در استان فعالند که با هماهنگی‌های لازم منجر به کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی شده است.

علی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به توانمندی و ارتقای سطح این تشکل ها در چگونگی ارتباط و تعامل با کارگران و کارفرمایان در قالب آموزش‌های تخصصی و عمومی تاکید کرد و گفت: اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه‌های کاری و تخصصی بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه کرده اند.

دهقانی با بیان اینکه تشکل های کارگری و کارفرمایی در ارتقای سطح بهره وری تولید و سلامت محیط کار نقش مهم و بسزایی دارند، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش‌آفرینی ویژه ای برای افزایش مشارکت مردمی در تحقق شعار سال و جهش تولید خواهند داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: توسعه و تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری پیشگیری و در نهایت رونق و جهش تولید را به ارمغان می آورند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول و رویکرد دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی بعنوان یک نهاد مدنی در واحدهای اقتصادی، اظهار کرد: تعامل با شرکای اجتماعی دولت یعنی تشکل های کارگری و کارفرمایی موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار می شود و این اداره کل در خدمت این نهادهای مردمی و اقتصادی است.

 دهقانی در خصوص ارتباط همدلانه با تشکلهای کارگری و کارفرمایی در چارچوب رعایت اصل سه جانبه گرایی افزود: همدلی و همکاری بسیار خوبی بین مسئولان استان وجود دارد و همچنین رابطه بسیار خوبی بین تشکل های کارگری، کارفرمایی و اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در طول ۳ سال گذشته  وجود داشته که این وفاق و همدلی و همکاری توانسته است نقش موثری درحل بسیاری از مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی استان ایفا کند.

وی به اصل سه جانبه گرایی در قانون کار، همسو بودن و نقش دولت، کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و بیان کرد: این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha