• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052315324
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

ایسنا/سیستان و بلوچستان آرام آرام بار دیگر اربعین حسینی از راه می‌رسد و سیل مشتاقان و دلدادگان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از راه‌های دور و نزدیک از أقصی نقاط جهان با پای پیاده راهی قبله عشّاق، کربلای معلّی می‌شوند.

به گزارش ایسنا- سیستان و بلوچستان، از دو مرز میرجاوه و ریمدان، دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای زائران خارجی بوده و از این روی، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این نقطه هر سال رو به افزایش است.

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

زوار پاکستانی با ناوگان اتوبوسی خود از مرز ریمدان وارد ایران شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در اقدامی بی‌نظیر و برای اولین بار، ناوگان اتوبوسی زوار پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

شهرام مبارکی در گفت وگو با ایسنا، در این خصوص گفت: با تلاش‌ و پیگیری‌های مستمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری سیستان و بلوچستان، این اتفاق مهم در حوزه تردد زوار اربعین رقم خورد و تاکنون ۶ دستگاه اتوبوس از ناوگان زوار پاکستانی از طریق مرز ریمدان وارد کشور شده و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان خود در تلاش است تا با فراهم آوردن تمامی امکانات و تسهیلات لازم، پذیرای شایسته زوار پاکستانی باشد؛از جمله این اقدامات می‌توان به نظارت بر وضعیت راه‌ها، تأمین سوخت، استقرار اکیپ‌های راهداری در مسیرهای تردد و... اشاره کرد.

مبارکی بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تأکید کرد و تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زوار در مسیر بازگشت نیز اندیشیده شدهو در دستور کار قرار دارد.

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

اعزام۴۰دستگاه ناوگان باری حامل اقلام موکب داران ‌اربعین به کربلای معلی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان گفت: تعداد ۴۰ دستگاه انواع ناوگان باری حامل اقلام موکب داران وکمک های مردمی از شهرستان زاهدان به کربلای معلی به صورت رایگان اعزام شد.

ایوب کرد افزود: جابجایی اقلام موکب داران به صورت رایگان توسط رانندگان و ناوگان باری سیستان وبلوچستان انجام می‌شود و رانندگان به عنوان خادم تا پایان اجرای طرح اربعین در مرز حضور دارند تا در ایام طرح اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع)خدمات رسانی کنند.

وی ضمن اشاره به انتقال اقلام موکب داران اربعین با ناوگان باری از سایر شهرهای استان در روزهای آینده، بیان کرد: هماهنگی لازم به منظور عدم دریافت کارمزد توسط شرکت‌های حمل و نقل انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:حمایت مردم ولایتمدار و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان  از این حرکت عظیم مردمی و اکرام زائرین اربعین حسینی قابل تقدیر است که امیدواریم ما نیز بتوانیم با کمک همه جانبه این اداره کل کمکی شایسته به زوار آقا ابا عبدالله الحسین داشته باشیم.

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

وضعیت فعلی مرز ریمدان با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز ضمن حضور در گذرگاه مرزی ریمدان از زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی بازدید کرد و گفت: وضعیت فعلی مرز با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده اما در حوزه کار فرهنگی همچنان ضعیف هستیم.

آیت‌الله مصطفی محامی بیان کرد: اجر کسانی که به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند از زائرانی که به زیارت می روند کمتر نخواهد بود چرا که شما کارگزار اباعبدالله‌ الحسین(ع) هستید و باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را از اینکه چنین توفیقی را نصیب شما کرده شکرگذار باشید.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: در بازدیدی که صورت گرفت وضعیت فعلی مرز با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده؛ اما در حوزه کار فرهنگی همچنان ضعیف هستیم و نیاز به تلاش بیشتر داریم.

وی تصریح کرد: آنچه در مرز ریمدان به چشم می‌خورد این است که طیف‌های مختلف مردم از داخل و خارج سیستان و بلوچستان جمع شدند و مشغول خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین هستند که عامل عزت و آبروی استان و نشان از وحدت ملی و غیرت دینی است.

سیستان و بلوچستان دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار امت اسلامی است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار امت اسلامی را به مردم جهان مخابره می‌کند.

رضا شریفی نیز در جریان بازدید از زائرسرا امام رضا(ع) زاهدان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران باوفایش از جمله کارکردهای پیاده روی اربعین حسینی است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد، وحدت و همبستگی امت اسلام است و قطعا نزدیکی امت اسلامی به یکدیگر نزدیک شدن به پیروزی حق علیه باطل را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: محتوای عزاداری‌های حسینی و پیاده روی اربعین، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا صادر می‌کند و قطعا این حرکت عظیم زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حماسه عظیم پیاده روی اربعین، علاوه بر مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی نیز از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند، تصریح کرد: طریق القدس سبب تفاوت اربعین امسال با سال‌های گذشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha