• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052315310
  • خبرنگار : 50444

تغییر در اعضای هیأت رئیسه و ترکیب کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر بجنورد

تغییر در اعضای هیأت رئیسه و ترکیب کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد و ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های آن با نظر هیأت تطبیق فرمانداری مرکز استان تغییر کرد.

 بر اساس تصمیم هیأت تطبیق فرمانداری بجنورد مرکز خراسان شمالی، شورای اسلامی شهر بجنورد به جای پنج نفر عضو هیئت رئیسه که در جلسه هفته گذشته انتخاب شدند، با استناد به ماده ۱۸ قانون تشکیلات شوراها، باید سه نفر عضو هیأت رئیسه داشته باشد.

بر این اساس، هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر شورای اسلامی شهر خواهد بود و حضور منشی (دبیر) دوم و همچنین خزانه‌دار در هیأت رئیسه فاقد وجاهت خواهد بود.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، یوسف مغروری نائب رئیس و سید محسن موسوی نیز منشی (دبیر) شورای اسلامی شهر هستند که ترکیب هیأت رئیسه شورای شهر را تشکیل می‌دهند.

عناوین، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های اصلی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز بر اساس استنادات قانونی که هیأت تطبیق فرمانداری بجنورد اعلام کرد، اصلاح شد.

هیأت تطبیق فرمانداری بجنورد با استناد به ماده سه دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر را اعلام کرد که شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها دارای سه کمیسیون اصلی کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری، کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و همچنین کمیسیون فرهنگی اجتماعی خواهد بود.

بر این اساس، ریاست کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری بر عهده علی اربابی، ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی بر عهده یوسف مغروری و ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بر عهده جمشید عین بیگی قرار گرفت.

شوراها می‌توانند بنا به ضرورت و متناسب با حجم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، کمیسیون‌های مورد نیاز و نیز کمیته‌های تخصصی را به عنوان زیر مجموعه کمیسیون‌ها تشکیل دهند که ایجاد آن‌ها می‌بایست به اطلاع شورای فرادست در شورای عالی استان‌ها برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha