• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052315296
  • خبرنگار : 50985

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار خبر داد

آغاز عملیات قرارگاه خاتم برای اجرای مترو شهر جدید گلبهار بزودی

آغاز عملیات قرارگاه خاتم برای اجرای مترو شهر جدید گلبهار بزودی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: طبق برنامه‌ای که ارائه شده، ‌تا شهریور ماه پل ورودی شهر گلبهار افتتاح و عملیات قرارگاه خاتم برای اجرای مترو آغاز خواهد شد. 

محمدعلی محمدنیا حنایی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در محل این شرکت برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: خبرنگاران باید به‌عنوان بازوی راست مسئولان عمل کنند و نقاط قوت و ضعف را به اطلاع مردم برسانند تا مردم در کنار دولت و با توانمندی‌های نظامی و اقتصادی موجود در کشور، بازوانی قدرتمند برای حمایت از نظام کشور باشند.

وی با اشاره به دسیسه‌ها و فعالیت‌های دشمنان در جنگ رسانه‌ای بیان کرد: دشمن هرگز بیکار نمی‌نشیند. همان‌طور که در جنگ اقتصادی و فرهنگی مشاهده می‌کنیم، شبکه‌های زیادی با پشتوانه عظیم و جمع‌آوری متخصصان برتر جهان به میدان آمده‌اند. این دشمنان با حمایت حاکمان حکومت‌های مخالف، در مقابل ما صف‌آرایی کرده و بیشترین تلاش خود را در جنگ رسانه‌ای به کار می‌برند. هدف آن‌ها انکار توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و تضعیف و از بین بردن ایمان و باور مردم، به‌ویژه نسل جوان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با تاکید بر نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ رسانه‌ای گفت: در این راستا، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند. جهاد کلمه و صف‌آرایی در برابر دشمن، وظیفه‌ای خطیر و بسیار مهم برای خبرنگاران است. در جنگی که میان دروغ و حقیقت در جریان است، فهم درست موقعیت خبرنگار و تدبیر و درایت او اهمیت بالایی دارد. خبرنگاران باید به‌عنوان بازوی راست مسئولان عمل کنند و نقاط قوت و ضعف را به اطلاع مردم برسانند.

حنایی با اشاره به وظیفه مسئولان و خبرنگاران در انتقال اطلاعات به مردم بیان کرد: ما باید در راستای مطالبه‌گری صحیح و پیشرفت کشور تلاش کنیم. هدف نهایی ما خدمت به مردم است و این مسئولیت به عهده ما است که اطلاعات صحیح را به جامعه منتقل کنیم. ایجاد امید در جامعه یکی از وظایف اصلی ماست که نیازمند روشنگری و اطلاع‌رسانی دقیق است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره زمان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مترو گلبهار با توجه به وعده‌های مکرر اظهار کرد: مترو جزو اولویت‌های یک شهرستان است، اگر افرادی را که دارای علایقی به شهر خود یعنی مشهد بوده‌اند، اینجا مستقر کردیم، باید زیرساخت‌های آن از جمله مترو را مهیا کنیم. علاوه بر حقوقی که مردم این شهر دارند، به لحاظ کنترل ترافیک، صرفه‌جویی در وقت، و مدیریت مصرف بهینه و صرفه‌جویی انرژی نیز احداث مترو گلبهار مزیت‌هایی دارد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره تفاهم‌نامه تنظیم شده با قرارگاه خاتم و تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که تنظیم شده، ضمانت اجرایی دارد و امیدواریم کارها به زودی آغاز شود. همچنین، تأمین اعتبار باید به شکل مناسب انجام شود و منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه تامین شود. ما در تلاش هستیم تا مسیرهای تردد مردم به شهر را حفظ کنیم تا مشکلی در تردد شهروندان به وجود نیاید. 

حنایی درباره پروژه پل ورودی در شهر جدید گلبهار بیان کرد: پروژه در مرحله ۹۰ درصد پیشرفت قرار دارد. امروز تنها موارد باقی‌مانده، نصب ریل و حفاظ دو طرف تا استادیوم است که در حال انجام توافقات لازم هستیم. جلساتی با شورای شهر برگزار کرده‌ایم، مشکلات عمده‌ای وجود ندارد و تنها اختلاف سلیقه‌ای بوده که با پیگیری‌های انجام شده، در انتهای سال گذشته این اختلافات برطرف شده است و طبق برنامه‌ای که ارائه شده، ان شاءاالله تا شهریور ماه پل ورودی گلبهار افتتاح و شرایط برای عملیات اجرایی مترو توسط قرارگاه خاتم مهیا خواهد شد. 

وی در خصوص واگذاری زمین به خبرنگاران بیان کرد: در مورد خبرنگاران، چند هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و گروه‌بندی و قرعه‌کشی انجام شد. در نتیجه این جلسه و گروه‌بندی، قرار است اقداماتی برای خانه‌دار شدن خبرنگاران یک گروه ۴۰ نفری از خبرنگاران در اولین مرحله انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به مشکلات و چالش های به وجود آماده در نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال حاضر، برای ۱۰۰ واحد مسکونی، ۵۵۰ میلیون تومان در بانک بلوکه شده است که این موضوع توان اجرایی ما را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین، عدم پرداخت وام‌ها توسط بانک‌ها نیز باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی افزود: هدف ما این است که تا پایان سال جاری، تعداد قابل توجهی از خانه‌ها را به مردم تحویل دهیم. در حال حاضر، نزدیک به ۲۳ هزار واحد مسکونی جدیداً ابلاغ شده است. همچنین، برای زنان برنامه‌هایی داریم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است تا تسهیلات و طرح هایی در اختیار آن ها قرار گیرد.

محمدنیا با تاکید بر ضرورت مراقبت از موارد کلاهبرداری خاطرنشان کرد: از همکاران عزیز درخواست می‌کنم که مراقب موارد کلاهبرداری باشند. اگر کسی از شما برخوردی با چنین مواردی داشت، حتماً اطلاع‌رسانی کنید تا مردم مطمئن شوند که قراردادهایی که امضا می‌کنند به نفعشان خواهد بود و ضرری به آن ها و سرمایه‌هایشان وارد نخواهد شد.

وی در ارتباط با ثبت‌نام های انجام شده و نبود منابع مالی کافی از سوی افراد اظهار کرد: ثبت‌نام‌هایی در پروژه انجام شده و افرادی متصل به پروژه هستند. با این حال، همزمان که برای پروژه‌ها منابع نداریم، یک کمیته برای بررسی درخواست‌ها تشکیل داده‌ایم. هدف این کمیته این است که درخواست‌ها را بررسی کرده و به پروژه‌های پایین‌تر کمک کند تا بتوان افراد را جابه‌جا کنیم و پروژه‌ها را تکمیل کنیم.  تصمیم‌گیری در این زمینه فقط در داخل کمیته انجام می‌شود و هیچ تصمیمی در بیرون از کمیته گرفته نخواهد شد. 

حنایی با تاکید بر ضرورت راهنمایی مردم برای ضایع نشدن حق آن ها بیان کرد: مردم می‌توانند از مشاوره رایگان این شرکت بهره‌مند شوند و تمام تلاش‌مان بر این است که خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشود. آمادگی داریم که در ساعات اعلام‌شده، حتی از طریق تلفن، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و ان‌شاءالله راهنمایی کامل بشود. هر جا که نتوانستیم، با کمک همدیگر می‌توانیم دست افرادی را که دستشان در جیب مردم است، قطع کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره ارتباط پروژه مترو شهر جدید گلبهار با قیمت زمین و مسکن در این شهرستان و اینکه چگونه می‌توان از افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن با توجه به موضوع بهره‌برداری مترو پیشگیری کرد، زیرا با اساس تشکیل چنین شهرهایی تناسب ندارد، بیان کرد: بهره‌برداری از مترو و ارائه دیگر خدماتی مانند بیمارستان و سایر امکانات به زودی انجام خواهد شد، تنها ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و این امر طبیعی است، اما باید توجه داشته باشیم که قیمت‌گذاری زمین و اجاره نباید به حدی برسد که برای مردم مشکل‌ساز شود. ما باید دست به دست هم بدهیم تا این کار به سرانجام برسد. موارد مختلفی از کلاهبرداری‌های مرتبط با زمین وجود دارد و اگر کسی بخواهد مطمئن و به‌قیمت خرید کند، باید از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

حنایی در پاسخ به مطالبات شهروندان در موضوع پارک بانوان در شهر جدید گلبهار بیان کرد: با توجه به مطالبات بانوان، بحث پارک بانوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از بانوان خواهان فضایی برای ورزش و تفریح هستند. متأسفانه چنین فضایی در شهرستان گلبهار وجود ندارد و نیاز است که اقدامات لازم انجام شود. ما در زمینه واگذاری زمین در این باره آمادگی داریم، اما زیرساخت‌هایی نیاز دارد که همکاری دیگر نهادها را می‌طلبد. تمام طراحی‌ها انجام شده، اما در بحث هزینه‌ها نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی درباره ایجاد دکه‌های مطبوعاتی و دسترسی آسان شهروندان به روزنامه‌ها گفت: در حال حاضر، بیشتر تمرکز ما بر روی مبلمان و فضای فرهنگی باغ کتاب است. ما تلاش می‌کنیم اخبار مربوط به عمران و نهضت را پیگیری کنیم و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار درباره نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال حاضر، آمار جمعیتی که در هدف‌گذاری این شهر قرار دارد، حدود ۲۴۰ هزار نفر است. در مورد نهضت ملی مسکن، بسیاری از افراد ثبت‌نام کرده‌اند، اما هنوز اقدام خاصی انجام نشده است. در این راستا، مسئولان در دفتر فرمانداری باید بررسی کنند که چرا زمین های واگذار شده به شرکت‌ها و تعاونی‌ها یا افراد، در زمان مقرر ساخته نشده‌اند.

وی با اشاره به آمار در نظر گرفته شده برای جمعیت ساکن در شهر جدید گلبهار افزود: ما با یک آمار سنگین مواجه هستیم که نشان می‌دهد طبق قانون، تمام زمین‌ها باید مورد استفاده قرار گیرند. ما باید اقداماتی انجام دهیم تا دستگاه‌های دولتی زمین‌هایی که در اختیار دارند را با توجه به نیازهای موجود مدیریت کنند. 

حنایی با اشاره به موضوع مسکن طرح جوانی جمعیت بیان کرد: ۲۶۴ نفر در گام اول صلاحیت‌شان تأیید شده است. از این تعداد ۲۲۰ نفر در قرعه‌کشی شرکت کردند. ما ۱۴۰ زمین مشخص کردیم و افرادی که آپارتمان به آنها تخصیص یافته است، مراحل نهایی را طی می‌کنند.

وی درباره طراحی ورودی شهرستان، یادآور شد: باید مولفه‌های مختلف را مدنظر قرار دهیم، طی رایزنی‌های صورت گرفته مواردی چون ایجاد موزه قرآن که در شهر می‌تواند به جذب گردشگر و تقویت هویت فرهنگی کمک کند، مد نظر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مورد مسکن مهر عنوان کرد: در نهایت، مسکن مهر ایجاد شده در دولت قبل نیز نیاز به تدبیر دارد. باید بررسی کنیم که چه تدابیری برای واحدهای خالی داریم و چگونه می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم. جلسات متعددی با شرکت‌های تعاونی برگزار شده است، اما متأسفانه هنوز اعتماد مردم جلب نشده است.

حنایی در پایان درباره تاسیس مدارس، پارک ها و زمین‌های ورزشی اظهار کرد: زمین باید از طریق شرکت عمران تأمین شود. برای دستگاه‌های دولتی، نیاز به زمین برای مدارس و ۱۴ دستگاه مختلف وجود دارد. در خصوص پارک‌ها نیز ما هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌ایم و این موضوع به سیاست‌های قبلی مربوط می‌شود. اما دوستانی که تجربه دارند، قطعاً دغدغه تأمین آب این پارک‌ها را دارند. ما آمادگی داریم تا در اجرا مشارکت ویژه‌ای داشته باشیم. هدف ما ساخت این شهر و خدمت به مردم است؛ تأمین فضاهای ورزشی و فرهنگی نیازمند سرمایه‌گذاری است تا از مشکلاتی مانند ازدحام و مسائل فرهنگی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha