• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403052315289
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۲۲ مرداد ایسنا

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه، پاسخ واشنگتن به ادعای یک رسانه درباره ایران و روسیه، تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای و اوکراین و نیز از مهمترین اخبار شامگاه ۲۲ مرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۲۲ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

تاکید پزشکیان بر رفع موانع ارتقای روابط ایران و کشورهای اروپایی

سیاسی - مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با ضروری دانستن رفع موانع ارتقای روابط ایران و کشورهای اروپایی، گفت: ایران خواهان توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان بر پایه دوستی، اعتمادسازی مشترک و احترام متقابل است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره خود را موظف به تبعیت از قوانین و مقررات بین‌المللی دانسته است، تصریح کرد: ایران با استقبال از توسعه تعاملات با همه کشورها و تاکید بر حل مشکلات از طریق مذاکره،‌ هرگز تسلیم فشار، تحریم، زورگویی و تجاوزگری نخواهد شد بلکه مطابق موازین بین‌المللی، پاسخ به متجاوزان را حق خود می‌داند. 

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز با تبریک انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران و تقدیر از مواضع وی، بر آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای روابط با ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

 دستور رئیس‌جمهوری درباره طرح‌های شورای مکران

رئیس‌جمهوری همچنین در نشست شورای مکران با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها در توسعه مکران، دستور داد با بررسی و انطباق طرح‌های ارائه‌شده در شورای مکران، مقدمات اجرای آن‌ها فراهم شود.

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

استعلام درباره ۷۳ نفر از وزارت اطلاعات

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه این کمیسیون، گفت: طبق توضیحات وزیر پیشنهادی اطلاعات، رئیس‌جمهور از وزارت اطلاعات درباره ۷۳ نفر استعلام کرد که تعدادی از این افراد مستند به این قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس رد شدند. 

وی با بیان اینکه درباره استعلام وزرا و معاونان رئیس جمهور و مسائلی که در این زمینه‌ها به ویژه درباره برخی افراد پرحاشیه مطرح بوده، سوال شده است، اظهار کرد: آقای خطیب گفت ما همه استعلامات را طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی کرده و بر این اساس پاسخ می‌دهیم و نیز گفت که رئیس جمهور ۷۳ نفر را از وزارت اطلاعات در این مدت استعلام کرد که تعدادی از این افراد مستند به این قانون رد شدند.

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

دفاع تمام‌عیار شریعتمداری از پزشکیان

محمد شریعتمداری از وزرای دولت دوازدهم در واکنش به بعضی اظهار نظرها علیه رئیس‌جمهوری با صدور پیامی، گفت: دولت پزشکیان با «مشی اعتدالی اجماع ساز و ائتلاف حول محور منافع ملی» به راهش ادامه می‌دهد و توجه به منافع مردم‌ را وجهه همت خود قرار خواهد داد. 

او در این پیام تاکید کرده است: اتفاقاً همه سازوکارهای متخذه که در استقرار آن، سیاستگذاری دکتر پزشکیان و ‌اقدامات ارزشمند ظریف و همراهانش بخشی از آن بودند و هم سازوکارهای بعد از آن در انتخاب وزراء و مسئولان رده یک کشور، «بهترین روشهای ممکن، در فرصت کوتاهی» بود که رئیس‌جمهور پزشکیان در اختیار داشت. هیچکس منکر نقص و ایراد در کل این فرآیند نیست، نتیجه بدست آمده تاکنون «نه ایده‌آل ترین بلکه ممکن‌ترین نتیجه مطلوب بود»

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

واکنش جلیلی نسبت به کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پیامی درباره کابینه پیشنهادی دولت، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ما این است که به پیشرفت کشور در چهار سال آینده، به دولت و به مجلس کمک کنیم. همه مردم باید به دولت کمک کنند تا در چهار سال آینده پیشرفت کشور رقم بخورد.

وی تاکید کرد: ما هم به سهم خودمان در این زمینه سعی می‌کنیم ارزیابی‌هایی داشته باشیم و در اختیار دولت مجلس محترم قرار دهیم البته تصمیم با دولت و مجلس محترم در انتخاب وزرا است و آن‌ها تعیین‌کننده هستند؛ اما مردم هم می‌توانند در اینجا یک نقش بسیار پرشکوهی ایفا کنند.

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

واکنش واشنگتن به ادعای رویترز درباره ایران و روسیه 

جهان - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرسازی خبرگزاری انگلیسی علیه ایران استناد کرد و گفت از همکاری نظامی ایران و روسیه نگران است.

«ودانت پاتل» گفت: واشنگتن عمیقا نگران گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برنامه ایران جهت «ارائه صدها موشک بالستیک به روسیه» است.

رویترز در گزارشی مدعی شده که برخی از کارکنان نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سیستم موشک‌های بالستیک فتح ۳۶۰ آموزش می‌بینند. این رسانه به نقل از منابع خود ادعا کرده بود که انتظار می‌رود ایران فورا صدها موشک بالیستیک را در اختیار روسیه برای جنگ با اوکراین بگذارد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در پاسخ به رویترز اعلام کرده بود: ایران و روسیه توافقنامه‌های همکاری‌های درازمدت و راهبردی در زمینه‌های مختلفی از جمله نظامی دارند. از لحاظ قانونی، ایران هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای خرید یا فروش سلاح‌های متعارف ندارد، اما از لحاظ اخلاقی، ایران از انتقال هر سلاحی از جمله موشک که ممکن است در منازعه با اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، تا قبل از پایان آن اجتناب می‌کند.

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

دیدگاه پوتین درباره مذاکرات صلح با اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: تا زمانی که اوکراین به هدف قراردادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی ادامه دهد، مذاکرات صلحی میان دو کشور نمی‌تواند برگزار شود.

وی تاکید کرد: ظاهرا دشمن در تلاش است تا مواضع خود در گفت‌وگوهای آتی را بهبود ببخشد اما چه مذاکره‌ای می‌توانیم با کسانی داشته باشیم که به حمله به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی پرداخته یا باعث تهدید تاسیسات هسته‌ای می‌شوند؟

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

پیشتازی هریس در نظرسنجی‌های اقتصادی 

طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود، در حوزه اقتصاد نیز پیشتاز شده است.

براساس این نظرسنجی که روز دوشنبه، ۲۲ مرداد، از سوی «فایننشال تایمز» و «دانشکده بازرگانی دانشگاه میشیگان راس» منتشر شد، رأی‌دهندگان بیشتری در مقایسه با «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه، به «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور برای اداره بهتر شرایط اقتصادی آمریکا باور دارند.

هریس در نظرسنجی برگزار شده در ماه اوت، با ۴۲ درصد و اختلافی یک درصدی، از ترامپ جلوتر است، وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که به کدام نامزد برای اداره بهتر اقتصاد آمریکا اعتماد دارند، آنها هریس را گزینه خود معرفی کردند.

واکنش اصلاح‌طلبان و اصولگراها به یک نامه/ تحولات دو کارزار سیاسی و منطقه‌ای

افزایش فعالیت مجرمان اقتصادی در فضای سایبری

اجتماعی - سردار حسین رحیمی در جلسه با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه پلیس امنیت اقتصادی همه عزم خود را برای تامین و ارتقاء امنیت فعالان اقتصادی در حوزه‌های حقیقی و مجازی به‌کار گرفته است، گفت: امروز مبارزه با جرایم اقتصادی مطالبه مردم و از راهبردهای اصلی و اساسی پلیس امنیت اقتصادی است.

رحیمی با اشاره به اینکه علم اقتصاد از حساسیت، اهمیت و پیچیدگی‌های خاص خود بر خوردار است، گفت: امروز متاسفانه شاهد افزایش فعالیت مجرمان اقتصادی در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه اقتصاد سایبری هستیم. برای مقابله با مجرمان سایبری پلیس امنیت اقتصادی دیجیتال با بهره‌گیری از کارشناسان خبره تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha