• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052215241
  • خبرنگار : 50040

سخنگوی ستاد اربعین گیلان خبر داد

ثبت نام ۳۷ هزار گیلانی در سامانه سماح

ثبت نام ۳۷ هزار گیلانی در سامانه سماح

ایسنا/گیلان سخنگوی ستاد اربعین گیلان از استقرار ۳۵ موکب گیلان در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: بیش از ۳۷ هزار زائر گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

محمد احمدی ادیب در گفت وگو با ایسنا، شرط حضور در پیاده‌روی اربعین را ثبت نام در سامانه سماح دانست و اظهار کرد: زائران با مراجعه به این سامانه کد ملی و تاریخ تولد و شماره تلفن همراه و مرز ورودی و خروجی مورد نظر را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷ هزار و ۱۱۷ زائر گیلانی شامل ۲۲ هزار و ۶۵۳ مرد و ۱۴ هزار و ۴۶۴ زن در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، افزود: ۳۵ هزار و ۸۴۹ نفر با پرداخت وجه بیمه ثبت نام خود را قطعی کرده اند که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر به صورت گروهی و ۲۳۴۶ نفر به صورت اشتراکی عازم سرزمین عراق خواهند شد.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان از زائران خواست به صورت اشتراکی و یا با خودروهای شخصی به مرزها عزیمت کنند و گفت: پارکینگ ۱۰۰ هزار خودرویی در مرز مهران و ۸۰ هزار خودرویی در مرز خسروی تعبیه شده است.

احمدی ادیب، با بیان اینکه ۶ مرز در مهران، شلمچه، خسروی، تمرچین، باشماق و چذابه برای زائران در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی دو مرز تمرچین و باشماق، آب و هوا برای زائران خنک‌تر خواهد بود.

وی سقف دریافت ارز برای زائران را ۲۰۰ هزار دینار عراقی دانست و عنوان کرد: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، پست بانک، پارسیان، ملت و تجارت ثبت نام و پرداخت ارز اربعین را انجام می دهند؛ افراد می توانند در پیام رسان های بله، روبیکا و آی گپ خرید ارز را انجام دهند و سپس برای دریافت آن به ۱۱۳ درگاه بانکی در سطح استان مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان در ادامه به تخصیص سه بسته بیمه ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴ هزار و ۱۱۶ نفر بسته اول، ۱۵۴۶ نفر بسته دوم و ۱۹ هزار و ۱۸۳ نفر بسته سوم را انتخاب کردند.

وی از برقراری پروازهای ویژه اربعین از ۲۴ مردادماه لغایت ۹ شهریورماه خبر داد و اضافه کرد: از گیلان ۵۰ سورتی پرواز به مقصد بغداد و نجف و بالعکس انجام خواهد شد.

احمدی ادیب با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۹۴۳ زائر گیلانی مرز مهران و ۴۵۵۶ زائر مرز خسروی را انتخاب کردند، یادآور شد: گیلان در پیاده روی اربعین امسال ۳۵ موکب دارد که ۶ موکب در داخل ایران، سه موکب در نجف، چهار موکب در مسیر نجف به کربلا و ۲۱ موکب در کربلا مستقر است و خدمات اسکان و تغذیه را به زوار ارائه می‌کند.

وی از تخصیص ۷۰ دستگاه اتوبوس ویژه جابجایی زوار گیلانی اربعین خبر داد و تاکید کرد: از ۱۶ مردادماه تاکنون ۵۲ سفر برای انتقال ۱۰۰۰ زائر به مرزهای مهران و خسروی انجام شده است.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به انجام واکسیناسیون سرخک توسط افراد زیر ۱۵ سال، بیان کرد: با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، تیم‌های پزشکی در فرودگاه رشت و پایانه‌های اتوبوسی مستقر شده و غربالگری زائران در حال انجام است، اما زوار زیر ۱۵سال حتما باید چهار روز قبل از اعزام به کشور عراق واکسن سرخک را تزریق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha