• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052215219
  • خبرنگار : 50283

برزگر تاکید کرد؛

استان گیلان ظرفیت خوبی برای توسعه تجارت خارجی دارد

استان گیلان ظرفیت خوبی برای توسعه تجارت خارجی دارد

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه تجارت خارجی گفت: گیلان با دارا بودن مبادی مرزی بندرانزلی و کاسپین انزلی همچنین مرزهای زمینی، بندری و ریلی آستارا؛ زمینه خدمات خوبی برای تعامل تجاری با کشورهای منطقه دارد.

صادق برزگر امروز دوشنبه، ۲۲ مردادماه در نشست با اصحاب رسانه و تجلیل روز خبرنگار با اشاره به ۲۵ برابر شدن ظرفیت پرواز فرودگاه رشت و پوشش مناسب گمرک گیلان در پروازهای خارجی، اظهار کرد: پروازهای خارجی منوط به انجام تشریفات گمرکی در همه مبادی ورودی  و خروجی است و افزایش پروازهای خارجی فرودگاه رشت می تواند تاثیرات مثبتی برای فضای اقتصادی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسافرین ورودی می‌توانند از ۸۰ دلار معافیت کالایی که به همراه دارند برخوردار شوند، تصریح کرد: مقررات گمرکی در همه حوزه ها باید رعایت شود و از جمله آن ممانعت از ورود کالاهای ممنوعه است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر بندرانزلی که سابقه دیرینه در واردات و صادرات دارد در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن کالا در همه رویه‌های گمرکی اعمال مقررات شده و توانستیم از ظرفیت این بندرگاه جدید در جوار بندر ۲۰۰ ساله و قدیمی انزلی بهره‌مند شویم.

برزگر تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در اجرای مقررات؛ هماهنگی بین دستگاه‌ها است که گمرک گیلان با سازمان بنادر و دریانوردی همینطور سازمان منطقه آزاد انزلی در تعامل بوده تا بتوانیم بهترین برون‌داد از این ظرفیت حوزه تجارت خارجی را برای استان گیلان کسب کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مرزهای مهم استان گیلان؛ بندر آستارا است که در کنار مجموعه بندری و زمینی، مجموعه ریلی هم به این بندر اضافه شده و بسیار مورد استقبال تجار قرار گرفته است.

برزگر با اشاره به ظرفیت استان گیلان در حوزه تجارت خارجی گفت: این ظرفیت ها موجب تعامل با کشورهای منطقه شده و باعث می‌شود برای فعالیت قشرهای مختلف تولید کننده و خدماتی ایجاد رونق شود.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha