• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052215217
  • خبرنگار : 50355

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد

۲۷.۴ همت سهم بودجه عمرانی مشهد

۲۷.۴ همت سهم بودجه عمرانی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه شهرداری ۵۶ همت است که از این میزان، ۲۷.۴ همت بودجه عمرانی است.

مجید نژادحسین در نطق پیش از دستور  یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه برگزار شد به ارائه گزارشی از اقدامات یکساله کمیسیون، عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پرداخت و اظهار کرد: بودجه شهرداری ۵۶ همت است که از این میزان، ۲۷.۴ همت بودجه عمرانی بوده که از این مقدار نیز،  ۱۲.۵همت مربوط به کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک است.

وی افزود: در شورای ششم چند پروژه اساسی انجام شد که یکی از این پروژه‌ها بازگشایی معابر پادگان لشکر ٧٧ با همت شهردار وقت بود. در این پروژه حدود ۴۰۰ هکتار زمین در بافت مرکزی شهر توافق صورت گرفت، چهار بلوار ٣۵ متری احداث و پنجمین بلوار نیز با پیگیری‌های انجام شده، به زودی احداث خواهد شد.

نژادحسین ادامه داد: براساس این توافق ٧ هکتار سرانه فرهنگی، ٢٢ هکتار سرانه معابر، ۵٠ هکتار سرانه فضای سبز، ۱.۴هکتار سرانه ورزشی و ٣ هکتار سرانه آموزشی و  ۲.۵ هکتار سرانه درمانی در بافت مرکزی شهر افزایش یافت.

وی در رابطه با پروژه‌هایی که در این دوره تکمیل شد اظهار کرد: پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان، استخر شهید قربانی مربوط به دوره چهارم بوده و در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیشرفت فیزیکی این پروژه ٣۵ درصد بود که در این دوره به اتمام رسید هچنین تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز در این دوره تکمیل شد.

 عضو شورای اسلامی شهر مشهد  افزود: هزینه کل پروژه دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی ١٠۵ میلیارد تومان بود که  پیشرفت آن ۳۰ درصد بود، اما  در انتهای سال تکمیل و به بهرداری رسید.

 وی ادامه داد: تعریض پل دهرود از مطالبات چندین ساله مردم بود که پیشرفت فیزیکی آن صفر بود و  با ۶ الی ۷  ماه پیگیری انجام شد همچنین، تعریض پل جاده سرخس و تقاطع غیر همسطح و امتداد قمر بنی هاشم از دیگر پروژه‌های انجام شده در این دوره مدیریت شهری است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه پروژه‌های در حال افتتاح و کلنگ‌زنی گفت: سطح سوم تقاطع شهید فهمیده، سطح سوم تقاطع خیام - سپاد ، ایوان سلام و جلوخان پایانه امام رضا(ع)، اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز و پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح شرقی که در شهریورماه ١۴٠٢ آغاز شده و در دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، از دیگر ‌پروژه‌های عمرانی شهر  مشهد است که در دست اقدام است.

نژادحسن خاطرنشان کرد: کاری که با همکاری همه اعضای شورا انجام شد راه‌اندازی نهضت آسفالت با هدف‌گذاری ۴ میلیون متر مربع تا پایان سال است.

وی افزود:  در سال گذشته کل آسفالت انجام شده ٨٠٠ هزار متر مربع بود و از زمان تصویب این مصوبه، یک میلیون متر مربع آسفالت انجام شده که تاکنون معادل یک سال گذشته بوده و تقریبا هر شب ٢٠ تا ٣٠ هزار متر مربع آسفالت معابر در مشهد انجام می‌شود.

 این عضو شورای اسلامی شهر مشهد دور برگردان ابوطالب شرقی، تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی(ع) دور برگردان‌ها و تقاطع غیر همسطح شاهنامه به پیامبر اعظم  و معابر میان‌گذر شمالی و جنوبی، از جمله پروژه‌هایی ذکر کرد که به زودی و ظرف چند ماه آینده کلنگ‌زنی خواهد شد

 وی افزود: از دیگر پروژه‌های در حال احداث، پروژه تقاطع غیر همسطح مشهد- شاندیز طرقبه است  که در بودجه شورا ۲۵۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی کردیم اما چون این پروژه مرز مشترک بین مشهد، طرقبه و شاندیز است نظر شورا در این زمینه مثبت است اما برای کمک به احداث این پروژه، نیاز به ورود استانداری است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از اقدامات دیگر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک،  انعقاد قرارداد ۴۵٠ دستگاه اتوبوس درون‌شهری در این دوره بوده که با چهار همت انجام شده است و  قرارداد خرید ١٠٠ دستگاه اتوبوس MAN در مرحله ثبت سفارش است همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ٢٠٠ دستگاه اتوبوس اختصاص یافته است

وی اظهار کرد: انعقاد قرارداد ۶٠ دستگاه واگن خط یک قطار شهری با اعتبار شش و نیم همت  در مرحله انعقاد قرارداد است و  فاز یک خط سه قطار شهری مشهد و همچنین ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری، در دهه فجر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha