• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052215203
  • خبرنگار : 50976

ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز گران تمام خواهد شد

ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز گران تمام خواهد شد

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه متخلفان ساخت و ساز بدانند حتماً با آنان برخورد خواهد شد، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز گران تمام خواهد شد.

مسعود زارعی امروز، ۲۲ مرداد ماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در شهرداری منطقه ۶ برگزار شد، بیان کرد: ساخت و ساز غیر مجاز باغات قصردشت و ساماندهی کمربندی شیراز از مهم‌ترین موضوعات شهرداری منطقه ۶ شیراز است.

وی ادامه داد: احداث اولین تصفیه‌خانه محلی در منطقه ۶، اجرای شبکه توزیع و انتقال پساب خروجی و استفاده از پساب تصفیه شده، همچنین ساماندهی سد معبر که در این حوزه به خوبی پیگیری می‌شود از عملکردهای شهرداری منطقه ۶ است. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مهم‌ترین پروژه در سال جاری بحث تملک‌هایی است که در محور معالی‌آباد باید انجام شود، تخریب حدود ۲۰ مغازه که تعدادی از آن تملک شده، آغاز شده است.

وی در خصوص آبرسانی به باغات قصردشت اظهار کرد: شبکه آبرسانی به باغات یکی از برنامه‌های شهرداری شیراز است و باید با برنامه‌ریزی مناسب در منطقه انجام شود. 

زارعی تصریح کرد: بحث مهم دیگر، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است که تیم گسترده‌ای برای انجام این کار تشکیل شد و به صورت مستمر این مهم در حال پیگیری است.  

وی بیان کرد: متخلفین بدانند در صورت تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز حتماً با آنان برخورد خواهد شد و برای دلال و واسطه‌ای که در این زمینه فعال است تشکیل پرونده داده می‌شود. مهم‌ترین عامل بازدارنده همین است که با صرف هزینه زیاد ساخت و ساز صورت می‌گیرد ولی این ساختمان بالاخره تخریب خواهد شد و انجام جرم در این زمینه‌، گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و ساماندهی بارفروشان و اغذیه‌فروشان با هدف ساماندهی سد معبر صورت خواهد گرفت. اگر چه این ساماندهی ساده و راحت نیست اما فرایند جامع و کاملی صورت خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز در این نشست خبری با بیان عملکرد این منطقه گفت: ۵ پارک محله‌ای در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسید، دو پل عابر پیاده اجرا شد. بحث ساماندهی آبراه بین جوادیه و پردیس که محل گنداب شده بود با پروژه محرومیت‌زدایی ساماندهی آن انجام شده و شرایط بسیار مناسبی پیدا کرده است.

 مسعود قادری اردکانی تصریح کرد: بحث پیاده‌روسازی سطح منطقه با بهترین کیفیت انجام شده است. پیاده رو کوچه ۲۳ میرزای شیرازی وضعیت بسیار نامناسبی داشت و گزارش‌های زیادی به ما رسید، با هماهنگی‌های که صورت گرفت خوشبختانه پیاده‌روسازی بسیار مناسبی در این قسمت انجام شد همچنین بحث لوله گذاری در سطح منطقه ۶ به خوبی انجام شده است.

شهردار منطقه ۶ شیراز اظهار کرد: در بحث ترافیک، طرح اصلاح هندسی سه راه قدوسی را در برنامه داشتیم و ظرف کمتر از دو ماه احداث کندرو با موفقیت پایان یافت و ترافیک این محدوده حل شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث مخزن آب در کمربندی اجرا شد که در زمستان جمع‌آوری آب را خواهیم داشت و در تابستان فضای سبز منطقه ۶ از این مخازن استفاده و آبیاری خواهند شد، افزود: اقدام دیگر، آرامسازی خیابان فرشته که یک نقطه حادثه خیز بود، انجام شد.

قادری اردکانی ادامه داد: در سه راه قدوسی، یک باغ ۳ هزار هکتاری در حال احداث است و تا اوسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. سالن ورزشی بانوان ارکیده، سالن ورزشی آرش رضایی، بازارچه‌های محلی، باغ پرندگان، پارک آفتاب شرقی، باغ کودکانه و همچنین مسیر دوچرخه سواری کوهستان از دیگر طرح‌های سال جاری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۵۲

سلام. ضمن تشکر از زحمات مسئولین محترم ؛ جهت ترافیک سنگین تقاطع خلبانان و کسایی فعلا میتوان با یکطرفه کردن کوچه ادامه کسایی که به مالی ابادوصل میشود و همچنین یکطرفه کردن این تقاطع تا مالی آباد ونصب چراغ راهنمایی در همین محل مشکل بزرگ فعلی را حل کرد. با تشکر.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۴

پولدارا بازاریابی درتماس ولی قشر بیچاره باید تاوان بده

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۶

اونایی که پولداران از مافیا استفاده میکنن وهمه رو می‌خرن ولی قشر ضعیف باید همیشه تاوان بده

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۶:۵۶

باتشکر از زحمات شما مسئولین محترم ،لطفا به بافت فرسوده ،ابیوردی 1 و 2 هم رسیدگی شود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۳

سلام. جناب آقای استاندار و مسئولان محترم، لطفا استدعا دارم به کرونی یه سر بزنید ببینید چه خبره. ساخت و ساز غیر مجاز. اتباع بیگانه فراوان. جدول کشی صفر. خیابان و کوچه ها خاکی. آب در حدی که 50 سانت برای شالوده ساختمان به آب میرسی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۴

شما روزی دوبار برق و قطع نکنید نمیخواد ساختو ساز کنید