• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052215197
  • خبرنگار : 50037

پوشش بیش از یک میلیون از روستائیان و عشایر در صندوق بیمه

پوشش بیش از یک میلیون از روستائیان و عشایر در صندوق بیمه

ایسنا/همدان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان و عشایر کشور گفت: تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در ۳۴ ماهه دولت سیزدهم جذب صندوق شده اند.

بیت الله برقراری دوشنبه ۲۲ مرداد، در همایش بیمه همگانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان رزن، اظهار کرد: گسترش چتر پوشش بیمه اجتماعی می تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی جامعه روستایی داشته باشد که این این امر یکی از اولویت‌های مهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر  به شمار می‌رود.

وی برقراری اجرایی کردن ماده (۲۱ ) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع ”بیمه اجتماعی رایگان غیر شاغل روستایی و عشایری و جذب ۳۱۱ هزار ۱۱۱  نفر در سال ۱۴۰۲ را افتخار بزرگی برای صندوق دانست و افزود: عملکرد صندوق در سال ۱۴۰۲ در پوشش بیمه اجتماعی برای تعداد ۵۰۶ هزار و  ۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه در کشور، بالاترین میزان عملکرد صندوق از زمان تاسیس است.

برقراری همچنین با اشاره به افزایش سهم زنان از بیمه‌شدگان جدید، خاطرنشان کرد: در سطح کشور تعداد ۶۰۷ هزار و ۶۰۰ نفر از زنان فاقد پوشش بیمه اجتماعی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۰۳  نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۱ و  ۳۹۵ هزار و ۷۹۲ نفر  بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۲ بوده و  به ترتیب معادل ۴۱ و ۷۸ درصد عملکرد سال‌های فوق بوده است.

برقراری گفت: در حال حاضر تعداد کل بانوان بیمه‌شده نزد صندوق در سطح کشور ۷۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر  معادل ۲۶ درصد تعداد کل بیمه‌شدگان است.

وی همچنین با اشاره به  به پرداخت اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات  قرض‌الحسنه بانکی به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش توسط این صندوق در سال گذشته، اظهارکرد: مستمریِ مستمری‌بگیران صندوق برای حداقل بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده  و با اعمال افزایش مستمری‌ در سال ۱۴۰۳، این اعداد به افزایش ۸۳ درصدی برای تمام مستمری‌بگیران خواهد رسید.

برقراری با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان رزن در پوشش حداکثری بیمه اجتماعی برای جامعه هدف، گفت: پرداخت مستمری سالمندی، ازکارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای به اعضای اصلی و تبعی را می‌توان از جمله مزایای بیمه صندوق روستایی و عشایری برشمرد.

صد درصد جمعیت شهرستان رزن بیمه هستند

فرماندار رزن هم گفت: از جمعیت ۷۰ هزار نفری شهرستان رزن، صد درصد جمعیت این شهرستان بیمه هستند.

علی اصغر غفاری آثار یکی از خدمات ارزنده دولت را بیمه دانست و تصریح کرد: بیمه با تمامی اشکال آن امروز یکی از ضروریات زندگی همه در محیط شهری، روستایی و عشایری است و با توجه به نیازها و فضای جامعه تبدیل به یک ضرورت قطعی شده است.

وی در ادامه از اختصاص ۱۶۵میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات شهرستان حدود ۱۶۵میلیارد تومان بوده که در ۲۴ فصل، ۴۶ برنامه و ۱۸۰پروژه توزیع خواهد شد.

غفاری آثار با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی برای شهرستان اخذ شده است، گفت:در سال جاری ۸۳میلیارد تومان اعتبار برای طرح بهسازی  ۳۹ روستای  این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اختصاص ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای رفع چالش آب در روستاهای دارای تنش آبی شهرستان، اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه ورزش و جوانان، اختصاص ۱۷ میلیارد به حوزه آموزش و پرورش  از جمله اعتباراتی است که در کمیته  برنامه‌ریزی شهرستان به حوزه های فوق در سال‌جاری اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha