• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403052215185
  • خبرنگار : 50026

۵۱ نوع بیماری در سامانه بیمه سلامت خراسان‌جنوبی نشان‌دار شده است

۵۱ نوع بیماری در سامانه بیمه سلامت خراسان‌جنوبی نشان‌دار شده است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۷ نوع بیماری تحت حمایت صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص قرار گرفته است، گفت: ۵۱ نوع بیماری اکنون در سامانه بیمه سلامت استان فعال و نشان‌دار شده است.

علی اربابی، امروز دوشنبه، ۲۲ مرداد در نشست خبری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۷۵۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان نشان‌دار شده‌اند که از ابتدای امسال ۵۶ میلیارد ریال هزینه درمان برای آنها از سوی صندوق بیماران خاص پرداخت شده است، گفت: این افراد ۵۸ دسته بیماری را شامل می شوند که بیشترین آمار با چهار هزار و ۳۲ نفر مربوط به پرفشاری خون است.

وی ادامه داد: بیماران دیابت با سه هزار و ۵۰۰ نفر در ردیف بعدی و ۲ هزار و ۳۷۳ بیمار سرطانی در رتبه سوم قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: این بیماران از ابتدای امسال ۸۰ هزار و ۹۳۲ بار به پزشک مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۸۲ هزار و ۴۳۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

اربابی عنوان کرد: آمار دهک یک تا پنج به عنوان بیمه شده رایگان ۳۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر بوده که تعدادی بیمه روستایی محسوب می‌شوند.

اربابی با اشاره به نشان‌دار شدن هزار و ۵۰۷ زوج نابارور در استان گفت: تشخیص نشان بیماری برای استفاده فرد از خدمات بیمه مهم است و باید پزشک این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۹۱۵ مددجوی بهزیستی نیز در سامانه بیمه سلامت خراسان جنوبی نشان‌دار شده‌اند که در ۶ نوع بیماری خدمت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۸۷۶ میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات غیر دولتی استان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است، یادآور شد: ۷۰۳ موسسه و مرکز درمانی در خراسان جنوبی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که به بیماران خدمت ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha