• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052215182
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

دو سرطان شایع در کهگیلویه و بویراحمد

دو سرطان شایع در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو سرطان در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شایع است.

سعید جاودان سیرت روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست با خبرنگاران افزود: از انتقادهای سازنده رسانه‌ها و خبرنگاران استقبال می‌کنند و به سمت خبرنگاران و رسانه‌ها جهت کمک به ما دست خود را دراز می‌کنم.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته ۸۹۷ هزار و ۸۴۹ نفر مراجع کننده به مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نوروز امسال نیز به ۸۰ هزار و ۳۷۵ نفر خدمات ارائه کردیم.

انجام بیش از ۴۰هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

جاودان سیرت تصریح کرد: ۵۱۳ هزار و ۵۸۰ نفر سال گذشته به کلینیک‌ها و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند همچنین ۴۰ هزار۹۳ عمل جراحی در بیمارستانهای استان انجام شد.

وی ادامه داد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ تماس با اورژانس ۱۱۵ استان داشتند.

خودم تصمیم می‌گرفتم و خودم عمل می‌کردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون را ملاک کارهای خود قرار دادیم، عنوان کرد: طی مدت مدیریت خود سعی کردیم از قانون عدول نکنیم.

جاویدان سیرت در رابطه با مطالبات نیروهای خدماتی و شرکتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ سه ماه، در سال گذشته ۱۰ ماه و در سال جاری سه ماه کارانه به نیروهای خدماتی و شرکتی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کردیم. 

وی با بیان اینکه در طول سه سال اخیر اقدامات و خدمات خوبی انجام شد، ما در با کمبود اعتبار مواجه شدیم، ادامه داد: یقین دارم در دولت چهاردهم توجه خاصی به حوزه سلامت می‌شود و مسائل و مشکلات مربوط به پرسنل حوزه بهداشت درمان برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرطان سینه در بین زنان و سرطان دستگاه گوارش در بین مردان شایع ترین سرطان‌ها در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

بیماری‌های سرطان کهگیلویه و بویراحمد ژنتیکی و قابل درمان هستند

جاودان سیرت با بیان اینکه به دلیل نبود مرکز جامع سرطان آمار دقیق از تعداد مبتلایان به سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، عنوان کرد: بیماری‌های سرطان استان ژنتیکی و قابل درمان هستند اما باید مردم استان در زمان مناسب جهت غربالگری و تشخیص به پزشک مراجعه کنند تا این بیماری پیشگیری و درمان شود.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این سفر عملیات اجرایی مرکز اورژانس قلب در بیمارستان امام سجاد یاسوج آغاز شد که هم اکنون در مرحله فنداسیون و ستون‌هاست و البته نیازمند اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مرکز رادیوتراپی استان کلنگ زنی شد که در سفر دوم رئیس جمهور شهید ۱۵۰ میلیارد تومان برای فاز اول این پروژه درمانی اختصاص داده شد، مشاور طرح گرفته شده، نقشه آماده و مراحل مقدماتی انجام شده است. 

جاودان سیرت ادامه داد: بخشی از اعتبارات این مرکز باید توسط وزارت نفت پرداخت شود و پس از تامین اعتبار پیمانکار مشخص و عملیات اجرایی این پروژه شروع می‌شود البته دستگاه رادیو تراپی خریداری شده و در استان مستقر است. 

وی با بیان اینکه بیمارستان سرطان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، تاکید کرد: مجوز یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تخصصی سرطان را برای استان اخذ کرده‌ایم. 

ساخت بیمارستان پاتاوه مشروط به فراهم شدن زمین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان شهر پاتاوه مشروط به فراهم شدن زمین توسط مردم است و در صورت آماده شدن زمین عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

جاودان سیرت افزود: برای بیمارستان جدید شهر دهدشت ۱۵ هکتار زمین اختصاص یافته که در این مکان ساخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود حمایت‌ها و کمک‌های همه دولت‌ها دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک سری عقب ماندگی‌های تاریخی دارد.

فعالیت بیش از ۹۰۰ پزشک در کهکیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش بیش از ۴۰۰ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص دولتی و خصوصی و ۵۰۰ پزشک عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند،همچنین دانشگاه علوم پزشکی دارای ۲۰۰ عضو هیئت علمی است.

جاودان سیره تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری و وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. 

وی ادامه داد: چارت تشکیلاتی بیمارستان‌ها، مراکز جامع سلامت و دانشکده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تحول بنیادی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به سمت مسئولان و سیاسیون اجرایی و نمایندگان استان جهت کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دست دراز می‌کنیم.

جاودان سیرت تاکید کرد: سطح نفوذ سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی استان طی مدیریت اینجانب به کمترین حد خود رسید و در جذب و چینش نیروها تحت تاثیر القائات سیاسی قرار نگرفته‌ام. 

وی اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم در زمینه حضور بیش از حد همراهان بیمار و شلوغی در بیمارستان‌های استان فرهنگ سازی کنند.

برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر جدی‌تر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گرفتن زیرمیزی توسط برخی پزشکان گفت: در سطح کشور دچار زیرمیزی گرفتن پزشکان هستیم و در سطح استان بویراحمد نیز تعدادی از پزشکان زیرمیزی می‌گیرند بارها با آنها برخورد قانونی شده و به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی معرفی شدند. امسال با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردهای جدی‌تری با پزشکان زیرمیزی بگیر می‌شود.

جاودان سیرت افزود: همه پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت درمان استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون فعال هستند و فاز دوم بیمارستان شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد متخصص جراحی قلب و فوق تخصص بیهوشی قلب وجود ندارد، دستگاه آنژوگرافی داریم اما به دلیل نبود اتاق عمل قلب و جراح قلب فعال نیست. وقتی بیمار قلبی به بیمارستان مراجعه می‌کند و آنجا می‌شود اگر دچار مشکل شود باید به اتاق عمل قلب منتقل شود اما در این خصوص با مشکل مواجه هستیم بنابراین دستگاه آنژوگرافی استان فعال نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم در صحنه بودند و هستند. حرمت قلم را نگه داشتند و در مسیر حق و عدالت بکار گرفتند.

به گزارش ایسنا، جاودان سیرت بیان کرد: نوشته های خبرنگاران، صدای کسانی است که قدرت بیان ندارند و صدای آنها به جایی نمی رسد.

گفتنی است که در پایان این نشست به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار از خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha