• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052215172
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد

وصول ۶۰ میلیارد تومان مالیات از محل تبصره ماده ۱۰۰ در فارس

وصول ۶۰ میلیارد تومان مالیات از محل تبصره ماده ۱۰۰ در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل امور مالیاتی فارس میزان وصول مالیات از محل تبصره ماده ۱۰۰ در این استان را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حمیدرضا محمد ابراهیمی امروز، ۲۲ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز تعداد مودیانی که اظهارنامه مالیاتی در استان فارس را تکمیل کرده‌اند، ۷۰ هزار و ۲ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون از محل تبصره ماده ۱۰۰ در استان فارس، ۶۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی افزود: همچنین افراد حقیقی استفاده کننده از قانون تبصره ماده ۱۰۰ در فارس ۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان مالیات ابرازی داشته‌اند.

محمدابراهیمی با یادآوری اینکه سقف پیش‌بینی شده برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳ برای اشخاص حقیقی ۱۸ میلیارد تومان است، گفت: این رقم در فروش‌های شراکتی به ۳۶ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مطالب مطرح شده درباره درآمدهای کافی‌نت‌ها اظهار کرد: اظهارات غیرواقعی از درآمد و یا جابه‌جایی کدهای درآمدی در کافی‌نت‌ها با وعده کاهش مالیات تخلف بوده و پس از راستی‌آزمایی حساب‌های درآمدی مؤدی از طریق درگاه‌های بانکی متصل به بانک مرکزی، برگ قطعی اصلاحی مالیات برای مؤدی صادر خواهد شد.

محمدابراهیمی همچنین با اشاره به طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها اظهار کرد: این طرح به منظور مردمی کردن اقتصاد مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد که موجب می‌شود مودیان احساس کنند می‌توانند با انتخاب محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های ملی و استانی نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس اضافه کرد: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس قریب ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشان‌دار شده است، گفت: در اجرای طرح نشان‌دارکردن مالیات‌ها از ۱۳۸ پروژه در حال اجرا در استان فارس ۹۵ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha