• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052215140
  • خبرنگار : 50042

بازرس کل گیلان:

عملکرد خلاف مقررات را از هیچ مدیری انتظار نداریم

عملکرد خلاف مقررات را از هیچ مدیری انتظار نداریم

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان در دیدار با مدیران ارشد بانکی استان گفت: از هیچ مدیری، عملکرد خلاف مقررات را انتظار نداریم، اما قانون یک چیز است و تفسیر درست آن چیز دیگر.

احمد آقایی امروز (۲۲ مرداد ماه) در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان درباره نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج که با حضور مدیران ارشد بانکی استان برگزار شد، با بیان اینکه خانواده یک نهاد مقدس در همه مکاتب فکری و ادیان الهی و غیر الهی است، اظهار کرد: خانواده در ابتدای شکل‌گیری نیاز به زیرساخت دارد و این زیرساخت همان حمایت مادی و عاطفی از آن است.

وی ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت را بسیار مهم دانست و گفت: برحسب فرمان معظم له قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تنظیم شده است و دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها باید بر اجرای صحیح و دقیق آن اهتمام لازم را مبذول دارند.

بازرس کل استان گیلان ادامه داد: قانون‌گذار حکیم است، زیرا در تدوین قوانین هم مصلحت و هم عدالت و هم انصاف را در نظر می‌گیرد که این سه واژه هر کدام تعاریف خاص خود را دارند.

آقایی به مبانی و فلسفه تشکیل سازمان بازرسی در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: دنبال مچ‌گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد تا مدیران بدون دغدغه به مردم خدمات ارائه دهند؛ اما مدیران باید ضمن اجرای صحیح قوانین و مقررات، پرداخت تسهیلات برای جوانان را با مانع و مشکل مواجه نکنند و ضمن رایزنی با مرکز به دنبال افزایش سهمیه استان باشند.

وی بسیاری از آسیب‌هایی را که مدیران دستگاه‌ها می‌بینند از نبودن آگاهی و اشراف به قوانین و مقررات در حوزه کاری خود دانست و بیان کرد: بازرسی کل در امور شما دخالت نخواهد کرد، اما آماده ارائه رهنمود و ارشاد قانونی در راستای وظایف قانونی است.

او با بیان اینکه بازرسی استان از هیچ مدیری عملکرد خلاف مقررات را انتظار ندارد، اظهار کرد: قانون یک چیز است و تفسیر درست آن، چیز دیگر. بازرسی کل همان‌طور که از مردم درباره اجرای قوانین حمایت می‌کند، از بانک‌ها هم در مقابل مشکلات و معضلات اجرای قوانین حمایت خواهد کرد.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه استان گیلان در آمار زاد و ولد رتبه آخر و در آمار مرگ و میر رتبه اول را دارد و این اصلاً قابل پذیرش نیست، گفت: از مدیران بانکی انتظار داریم بر برخی سختگیری‌هایی را که در پرداخت وام‌های ضروری ممکن است وجود داشته باشد، نظارت و در حد امکان آنها را کنترل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha