• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052215089
  • خبرنگار : 50004

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان استانمان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که سهم قابل توجهی است.

مسعود سعادتی، روز دوشنبه، بیست و دوم مردادماه در دوره توانمندسازی مدیران و معاونان مدارس غیردولتی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز (طرح مبین) با بیان اینکه امر تربیت و پرورش، امروز، هم مطالبه اولیا و هم ضرورت آموزش و پرورش است، گفت: بارها تاکید شده است که مسائل پرورشی و تربیتی مدارس غیردولتی و دولتی هیچ تفاوتی ندارد.

وی، اهمیت مسائل پرورشی و تربیتی در مدارس را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پرداخت شهریه یا غیر دولتی بودن مدرسه به معنای رفع تکلیف و سلب مسئولیت از آموزش و پرورش استان در خصوص مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان نبوده و ما در قبال تمامی آنان مسئول هستیم.

وی با اشاره به وجود استعدادهای بسیار خوب در مدارس غیردولتی، برگزاری اردوی طلایه‌داران فردا را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعدادی از دانش‌آموزان حاضر در این اردو، نگرش، دغدغه و نگرانی‌های مشترک با دانش‌آموزان مدارس دولتی و برخلاف تصور عموم، برداشت‌های جالبی از مسائل جامعه داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه توفیقات مدارس دولتی در مسابقات فرهنگی پرورشی و قرآنی و مسابقات قرآنی سمپاد را الگویی خوب و قابل تسری به مدارس غیردولتی عنوان کرد.

وی، تحقق اهداف متعالی تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان را به ویژه در مدارس غیردولتی، نیازمند همکاری دوجانبه و هم افزایی بین مدیران، معاونان و اداره کل آموزش و پرورش استان دانست.

شایان ذکر است؛ دوره توانمند سازی مدیران و معاونان، معلمان پایه سوم ابتدایی و دبیران پایه هشتم مدارس غیردولتی پسرانه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز(طرح مبین) با حضور بیش از ۳۵۰ شرکت کننده همزمان در سه نقطه و با مشارکت ستاد اقامه نماز استان، برگزاری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha